Pony leren steigeren op commando?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fieke_

Pony leren steigeren op commando?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 19:50

Hee allemaal,

Ik ben heel erg bezig met Nicky en VD.
Het gaat heel goed, ze kan de spaanse pas, buiging, op blok, en ze heeft net 'kick' geleerd, en nog meer. Ze is 100% te vertrouwen, bij het trappen heb ik ook een paar keer tegen haar benen aangestoot, maar ze trapt niet zonder commando, en ze misbruikt het nooit.

Nu zou ik haar graag steigeren op commando leren, maar hoe moet je je pony 'omhoog' krijgen? Als ik met m'n armen voor haar ga staan zwaaien, kijkt ze me alleen een beetje raar aan Lachen

Mirte_

Re: Pony leren steigeren op commando?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:22

Zoek even in dit forum op deze pagina, er zijn al zoveel topics over steigren.. o.a.
viewtopic.php?t=251426

maar weet alsjeblieft wat je doet!

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 22:12

Mijn pony heeft het vanmiddag ook pas ontdekt.
Eerst paar keer haar linkervoorbeen opgetilt(LET OP NIET ER VOOR STAAN zoon onhandige hoef komt hard aan Bloos ) en als ze haar 2e been meenam belonen.
Na een paar keer opgetilt te hebben, het comando ''UP'' erbij gezegt.
Nu doet ze het met UP en een aanraking op haar schouder.
Weet niet wat voor pony je hebt(fjord optillen gaat toch moeilijker dan mijn shetlander Cool )

hoop dat jij er ook wat aan hebt.
veel succes! en weet waar je aan begint;-)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 00:09

Doriine: wat doe je nu als de VA moet komen en een onderzoek moet doen en het been op dezelfde manier pakt zoals jij haar hebt leren steigeren? of als de hoefsmid komt, en het paard denkt dat het moet steigeren?

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 00:24

Mijn paard kan erg mooi steigeren onder het zadel. Ik was erg jong toen ik dit haar had geleerd, en mijn paardje wil altijd overdreven goed haar best doen. Dus elke keer als ik het even oefende ging het mooier en hoger... Tot... ze elke keer zo verschrikkelijk hoog steigerde, dat ik echt het gevoel kreeg dat, als ik dit nog 1 keer zou doen, we echt samen achterover zouden klappen.. Nu is het al zo'n 3 jaar geleden dat we het voor het laatst hebben gedaan, maar ik weet zeker dat ze het nog weet als de dag van gisteren Nagelbijten / Gniffelen
MIjn paardje had er denk ik net te veel temperament voor.

Aan de hand is natuurlijk een heel ander verhaal, en aan je bericht te horen denk ik sowieso wel dat het iets is voor jouw paard!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:45

Tja, wat is heel goed... Je zegt dat ze kan buigen, op wat voor manier? Op een aanraking of door een stuk voer achterna te gaan? Spaanse pas is een dominante oefening, kick is een dominante oefening en nu wil je 'em leren steigeren... Zou je niet eerst eens aan onderdanige oefeningen gaan werken? ZOals het compliment, knielen en liggen? Mocht je paardje omhoog komen op een moment dat je het niet wilt dan heb je niets in handen om 'em naar beneden te vragen.

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:54

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:53

Doriine schreef:
Mijn pony heeft het vanmiddag ook pas ontdekt.
Eerst paar keer haar linkervoorbeen opgetilt(LET OP NIET ER VOOR STAAN zoon onhandige hoef komt hard aan Bloos ) en als ze haar 2e been meenam belonen.
Na een paar keer opgetilt te hebben, het comando ''UP'' erbij gezegt.
Nu doet ze het met UP en een aanraking op haar schouder.
Weet niet wat voor pony je hebt(fjord optillen gaat toch moeilijker dan mijn shetlander Cool )

hoop dat jij er ook wat aan hebt.
veel succes! en weet waar je aan begint;-)

zucht