Beginnen met NH.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xMnOn

Beginnen met NH.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 07:29

Haaj Lachen
Sinds vandaag heb ik besloten om me op "Natural Horsemanship" te storten.
Gewoon om onze band te versterken en te zorgen dat wij elkaar beter kunnen begrijpen en omgaan met elkaar. Maar ook voor mijn VerzorgShetlander. Hij is erg dominant, zodra je hem losgooid, dreigt hij erg veel naar je en bokt hij ook echt. Toen hij nog hengst was, heeft hij ook een keer op me gelegen.
Met hem wil ik zeker ook het vertrouwen terugwinnen.
Heeft iemand tips voor een beginner?
Alvast bedankt!

Somebitch

Re: Beginnen met NH.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 07:49

Koop het boek van Inge Teblick met Grondwerk. Ik ben ook pas net begonnen en het is een erg goed boek en staat goed omschreven wat je nu moet doen.

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 07:55

Oke Lachen Dat ga ik zeker doen!

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 08:10

Natural Horsemanship is een nogal ruim begrip. En ... wil je alleen af en toe grondwerk doen of wil je echt je hele manier van omgaan met je paard veranderen. Mijn tip zou zijn om je eerst eens te verdiepen in de verschillende 'beoefenaars' van NH (o.a. Parelli, Monty Roberts, Emiel Voest) en win dan informatie in bij degene die je het meest aanspreekt. In het najaar is er weer een NH dag bij stal Mansour; misschien een idee om naar toe te gaan.

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 09:12

oberon schreef:
Natural Horsemanship is een nogal ruim begrip. En ... wil je alleen af en toe grondwerk doen of wil je echt je hele manier van omgaan met je paard veranderen. Mijn tip zou zijn om je eerst eens te verdiepen in de verschillende 'beoefenaars' van NH (o.a. Parelli, Monty Roberts, Emiel Voest) en win dan informatie in bij degene die je het meest aanspreekt. In het najaar is er weer een NH dag bij stal Mansour; misschien een idee om naar toe te gaan.

Ja dat lijkt me een goed idee Lachen Ik wil de hele omgang met me paard veranderen Ach gut
Eh, waar is stal mansour?
Vork

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 09:34

xMnOn schreef:
oberon schreef:

Ja dat lijkt me een goed idee Lachen Ik wil de hele omgang met me paard veranderen Ach gut
Eh, waar is stal mansour?
Vork

In Arnhem. Ze hebben volgens mij ook een website.

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 09:40

Heb je die toevallig?

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 09:43

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 09:43

haha Tong uitsteken Bedankt!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:37

Ik denk zomaar dat het minder "het vertrouwen winnen van je paard" gaat zijn, eerder een "hoe zorg ik ervoor dat mijn shet me respecteerd".

En dat kan op verschillende manieren. Ben je goed in het in de praktijk brengen van gelezen stof, dan kun je aan bovengenoemd boek "Grondwerk" van Inge Teblick beginnen.
Ben je eerder audiovisueel ingesteld, zou ik je willen adviseren om aan Parelli te gaan doen. Wat informatie en snuffelavonden te bezoeken, zijn boek en pakket te kopen (niet goedkoop!) en eventueel te beginnen aan Parelli 1.

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 15:40

Oke Lachen

PIB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:36

xMnOn schreef:
Haaj Lachen
Gewoon om onze band te versterken en te zorgen dat wij elkaar beter kunnen begrijpen en omgaan met elkaar. Maar ook voor mijn VerzorgShetlander. Hij is erg dominant, zodra je hem losgooid, dreigt hij erg veel naar je en bokt hij ook echt. Toen hij nog hengst was, heeft hij ook een keer op me gelegen.
Alvast bedankt!

Hey!
Goed dat je met NH start! Het zal de relatie heel snel en duidelijk verbeteren tussen jou en je paard!
Dominantie, zoals jij zelf aanhaalt, is een jammer genoeg heel vaak voorkomend probleem tussen paard en ruiter. Als dat niet goed zit dan vertaalt zich dat ook in het rijden, in het leiden, enz.

Wat je best kan doen is info verzamelen over alle methodes binnen de NH wereld en het beste er voor jezelf uithalen. Moest ik van jou zijn zou ik zeker het boek van Inge T kopen, en het mijne wil ook natuurlijk ook even benoemen Knipoog Klik maar door naar men website.

Misschien moet je ook maar eens op zoek gaan naar mensen in de buurt die al bezig zijnmet NH want die reis alleen maken is heel moeilijk. Ik raad je aan een aantal lessen te nemen om te starten.
De rest kan je zelf wel Lachen met heel veel geduld en vertrouwen dat het allemaal wel zal lukken.

veel succes!

PIB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:37

xMnOn schreef:
Haaj Lachen
Alvast bedankt!

Hey!
Goed dat je met NH start! Het zal de relatie heel snel en duidelijk verbeteren tussen jou en je paard!
Dominantie, zoals jij zelf aanhaalt, is een jammer genoeg heel vaak voorkomend probleem tussen paard en ruiter. Als dat niet goed zit dan vertaalt zich dat ook in het rijden, in het leiden, enz.

Wat je best kan doen is info verzamelen over alle methodes binnen de NH wereld en het beste er voor jezelf uithalen. Moest ik van jou zijn zou ik zeker het boek van Inge T kopen, en het mijne wil ook natuurlijk ook even benoemen Knipoog Klik maar door naar men website.

Misschien moet je ook maar eens op zoek gaan naar mensen in de buurt die al bezig zijnmet NH want die reis alleen maken is heel moeilijk. Ik raad je aan een aantal lessen te nemen om te starten.
De rest kan je zelf wel Lachen met heel veel geduld en vertrouwen dat het allemaal wel zal lukken.

veel succes!