Boomloos oid, uitgebreide uitleg gevraagt!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Boomloos oid, uitgebreide uitleg gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 21:57

Hallo,

Ik weet totaal niet of het hier goed staat, mijn excuses als het niet zo is.

Ik wil graag wat informatie over boomloos rijden hebben. Ik houd van lekkere buitenritten maken (overigens wel in stap en draf, gallop doe ik niet zo vaak ivm verkeer). Nu wilde ik graag weten wat de voordelen zijn van boomloos rijden. Ik heb er geen verstand van, en ben ook zeker (nog?) niet van plan om iets aan te schaffen zonder dat ik zeker weet dat het wel iets is voor mij en het toekomstige paard. Ik wil nu gewoon het een en ander weten.

Als ik het goed heb zijn er boomloos zadels, maar ook bepaalde soort pads? Nu heb ik als eerste het meest interesse in zo'n pad omdat ik liever zonder zadel rij, maar toch wat houvast wil hebben. Als je informatie en/of plaatjes van zo'n soort pad (hoe noem je dat?) hebt hoor en zie ik dat heel graag. Verder kun je gewoon wat uitleg geven, wel 'uit eerste hand'. Dus niet 'ik heb gehoord dat...' Daar heb ik niet zo veel aan, aangezien ik dan op een gedachte kom die misschien onterecht is.

arabl0ve

Re: Boomloos oid, uitgebreide uitleg gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:58

ik rij mijn jonge pony boomlooos soms met zon westerped
ik vind het erg vijn rijden, het is ook beter voor de rug van het paard. volgend jaar doe ik wel een dressuur zadel op.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 22:02

arabl0ve schreef:
ik rij mijn jonge pony boomlooos soms met zon westerped
ik vind het erg vijn rijden, het is ook beter voor de rug van het paard. volgend jaar doe ik wel een dressuur zadel op.

Mijn voornaamste reden dat ik hier geinteresseerd in ben is omdat ik vroeger als penny meisje altijd informatie zocht op internet. Natuurlijk kwam daar niets nuttigs uit, alleen hetgeen wat ik het leukst vond. Maar omdat ik nu serieus wil gaan buiten rijden, wel in stap of een sukkeldrafje, wil ik kijken of zo'n soort pad niet iets voor mij is. Natuurlijk kan ik een zadel gaan kopen, maar ik vind dat niet lekker zitten. Het paard wat ik waarschijnlijk ga kopen (is nog niet helemaal zeker allemaal) is buiten ook met zoiets gereden en daarom heb ik nu de waarschijnlijke kans om zoiets ook te gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:19

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:14

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:07