Her compliment los.. hoe krijgen we het voor elkaar!?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mirte_

Her compliment los.. hoe krijgen we het voor elkaar!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 09:29

ik ben nou al ruim een jaar bezig met VD, maar wat nog steeds niet lukt,
zijn de meeste dingen los; o.a. buiging, compliment, knielen enz. Scheve mond
hoe leer je (vooral het compliment) los te doen?
of in welke stappen bouw je af van het helpen met een been op de grond te leggen?

xMnOn

Re: Her compliment los.. hoe krijgen we het voor elkaar!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:56

Zelfde vraag. De mijne kan het knielen als ik ernaast buk, anders niet, en het compliment als ik help.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:44

Buiging:
Je vraagt je paard naar beneden, maar geeft de voedselbeloning pas na het beloningssignaal als ze weer boven is. Alleen een nette buiging belonen, anders train je de buiging er weer uit. Wanneer dit lukt raak je iedere keer voor je bukt haar/zijn buik aan op de plek waar de singel ligt. Even een paar keer zachtjes kloppen. Je zult merken dat je paard na verloop van tijd al gaat buigen op deze aanraking. Deze aanraking kan je tzt gaan vervangen voor een aanraking met het hand vat van de zweep.

Het compliment afbouwen doe je eveneens door de beloning te geven als je paard weer staat. Tevens ga je de knie aanraken, op deze aanraking moet het paard het been optillen en aan je aanbieden. Dit been ga je steeds minder en later ondersteunen. Minder doe je door het minder goed vast te houden, in het begin omsluit je het been, tzt alleen je hand er vlak onder, 2 vingers, 1 vinger, handvat van de zweep. Het later doe je door het been niet direct vast te pakken maar het eerst even af te wachten. Een paard welke de oefening begrijpt zal proberen om zelf te zakken. Meestal snappen ze alleen niet ze de hoef omhoog moeten houden maar ook dit komt goed! Maar deze blijf je dus iets langer ondersteunen.

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 09:09

Goede uitleg, ik zal het eens proberen Ja