Beginnen met NH

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Beginnen met NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 16:35

Hallo,

Deze manier wil ik al heel lang gaan uitproberen heb er ook best veel over gelezen. Nu ik een eigenpaard heb kan het eindelijk!
Ik vind het prachtig om hier foto's op bokt te zien van mensen die zonder iets of met een touwhalstertje rijden. Ik wil dit ook!

Ook omdat mijn pony het bit vastpakt en er vandoor gaat dan.. Dit doet hij niet voor niets lijkt me? Bij de vorige eigenaar deed hij het ook. Daarom is bitloos rijden mischien iets voor hem. Wat denken jullie?
Ook omdat je een betere band krijgt met je paard en je je paard gaat snappen. Waarom hij iets doet enz.

Nu had ik de vraag of jullie mischien internet sites hadden ofzo met oefeningen die je dus kan doen?
Grondwerk oefeningen bedoel ik. En wanneer ben jij en je paard er klaar voor om helemaal bitloos te gaan rijden?
Vonden jullie het eng om voor de 1e keer bitloos te gaan? Ik vind het wel een beetje eng omdat hij er dus ook met bit vandoor gaat en je krijgt hem dus echt niet gestopt.

Cassidy

Re: Beginnen met NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 23:26

Ik zou je willen adviseren om het geld te investeren in de aanschaf van een boek: Grondwerk van Inge Teblick. Zorg er eerst voor dat de verhoudingen met je paard vanaf de grond goed zijn, voordat je beslist om bitloos en alleen met touwhalster te gaan rijden. Meteen overstappen op bitloos met een paard wat verder niet luisterd en niet 100% gehoorzaam is, is "an accident waiting to happen".

Mocht je na het lezen van het boek nog meer willen weten over NH, kan ik je de Parelli cursussen aanraden, maar die zijn vrij prijzig. Over Parelli staat al heel veel op het internet, maar ik kan je aanraden om vooral de artikelen op zijn website door te lezen.

Wat zijn de 7 games van Parelli: http://www.parelli.com/info_page.php?pa ... mes?&t=lit

Over bitloos rijden: http://www.parelli.com/info_page.php?pa ... 0Bit&t=lit

En over paarden die er vandoor gaan:

http://www.parelli.com/info_page.php?pa ... low!&t=lit

De Nederlandse Parelli site: www.parelli.ch

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 11:24

Dankje Lachen
Ik heb zo juist gisteren avond het boek besteld van Grondwerk. Ik wilde ook niet gelijk bitloos rijden eerst moet alles vanaf de grond goed zijn!

Wijken voor de druk snapte hij gisteren gelijk Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:48

Wijken voor druk hoort bij de basisopvoeding van ieder paard. Of je hem nu NH beleert of op de klassieke manier.

PIB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:08

Cassidy schreef:
Wijken voor druk hoort bij de basisopvoeding van ieder paard. Of je hem nu NH beleert of op de klassieke manier.

Inderdaad, dat is een van de meest belangrijke dingen binnen de NH wereld, of het nou parelli of clickertraining is, of klassieke dressuur

Zoals je paard tegen de druk ingaat kan je niets leren.

Dus eerst op de grond werken en dan in het zadel Lachen

PIB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:08

Cassidy schreef:

Inderdaad, dat is een van de meest belangrijke dingen binnen de NH wereld, of het nou parelli of clickertraining is, of klassieke dressuur

Zoals je paard tegen de druk ingaat kan je niets leren.

Dus eerst op de grond werken en dan in het zadel Lachen

Marissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:48