[lange lijnen] tips om dit te voorkomen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

femke_harley

[lange lijnen] tips om dit te voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 17:05

Eey mede-bokkers,

Nou ik heb een ''probleempje'', naja een probleempje, probleempje..
is ook wel een iets te groot woord maar oke..

Sinds een ander halve maand ofzo doe ik dus lange
lijnen met mijn shetje.. die kon ze al omdat ze voor
de kar heeft gelopen.

meestal gaat het als volgt:
Pony is opgetuigd en we gaan naar buiten..
alles gaat goed, heel wat overgangen ''rijden''
stap, draf, halthouden e.d. maar dan OPEENS
gaat ze ''staken'' en wil ze niet verder..
na een tijdje gaat ze dan wel weer maar
hebben jullie misschien tips hiervoor.?

Greetz Montana

Margreet

Re: [lange lijnen] tips om dit te voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:12

Als ze stilstaat en staakt, dan ben jij te laat.
Bij terugkomen in tempo zonder dat jij het vraagt, gelijk corrigeren en voorwaarts drijven. Je zult zelf wel weten wat daarvoor het effectiefst is bij die pony. Stem, zweepje etc.
Draf/galop is daarvoor het makkelijkst, in stap zijn ze je nog wel eens te vlug af.

Verder voorzichtig met je hand. Je doet als je er zo achter loopt snel te veel zonder dat je het in de gaten hebt. Dat nodig niet uit tot voorwaarts blijven.

indybeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:43

Mijn shet staat ook voor de kar. Vroeger ging hij ook in staking en kon hem ook niet optijd voor zijn. Mijn men instructeur zij, je kan hem op zijn kop geven maar of dat werkt is een vraag. Bij mijn shet werkte dat niet. ik moest van de kar afstappen en hem een schouderklopje geven( Hoe laat je je inpakken door een shet) eenmaal een lekker schouderklopje gehad te hebben ik weer op de kar en die shet liep weer lekker door. Soms kan het een teken zijn van doe ik het wel goed baas. Misschien helpt het misschien niet.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 17:21

voorwaarts houden en misschien kortere tijden zodat ie het leuk blijft vinden.

Rianne_kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:56

Citaat:
Mijn shet staat ook voor de kar. Vroeger ging hij ook in staking en kon hem ook niet optijd voor zijn. Mijn men instructeur zij, je kan hem op zijn kop geven maar of dat werkt is een vraag. Bij mijn shet werkte dat niet. ik moest van de kar afstappen en hem een schouderklopje geven( Hoe laat je je inpakken door een shet) eenmaal een lekker schouderklopje gehad te hebben ik weer op de kar en die shet liep weer lekker door. Soms kan het een teken zijn van doe ik het wel goed baas. Misschien helpt het misschien niet.

Zou kunnen dat het helpt hoor, en bij jou heeft het geholpen!
Maar ik zou het persoonlijk niet doen. Als jij je paard gaat belonen voor iets wat je eigenlijk niet wilt dat ie gaat doen... sja, dan gaat er iets niet goed!
Met een beetje pech gaat je paard iedere 5 minuten in staking voor zo'n lekkere schouderklop! haha Haha!

Hé, de aanhouder wint! Wanneer er geen aandacht op volgt is het ook niet leuk meer. Het zijn af en toe ook net kinderen! haha Clown
Geen positieve aandacht (door een schouderklop) en geen negatieve aandacht (door boos te worden). Gewoon rustig blijven en hem voorwaarts vragen. Kan lang duren, maar uiteindelijk win je!