[AR] Plannen voor het mennen, welke menkar?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

frodo1993

Plannen voor het mennen, welke menkar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 20:49

Hallo,
Omdat ik zelf niet op mijn pony kan rijden (1.04) wil ik met hem gaan mennen (het lijkt mij ook erg leuk). Ik zoek natuurlijk goede hulp voor het beleren. Ik mag (als hij goed beleerd is) dan op les met hem bij de ponyclub van mijn ouders, en ik zou dan een koetsierbewijs willen halen. Ik heb nu een aantal boeken geleend van de bibliotheek over mennen, maar ik kan het antwoord op mijn vraag daar niet in vinden. Maar nu is mijn vraag, wat voor soort karretje raden jullie mij aan. Ik heb ongeveer een budget van 500/600 euro, dan het liefst inclusief tuig. Ik wil liever geen sulky, want mijn pony heeft vroeger wat last gehad van zijn rug ( nu pas bekend ) en volgens de sites en boeken die ik heb gelezen schijnt een vierwielig wagentje dan beter te zijn voor de rug (weet niet zeker of dit klopt!!) Goed tuig vinden is voor mij minder lastig dan een goede kar. Ik heb dus nog niet zo veel verstand van menkarren, maar ik lees nu wel een hoop over mennen, dus ik doe mijn best. Het gaat dus om een kar voor een shetlander. Alvast bedankt!

JoyCiej007

Re: Plannen voor het mennen, welke menkar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:48

ik heb een hele fijne recreatiewagen, in mijn geval ongeremd, maar dat zou je er zelf ook nog op kunnen laten monteren. je ziet ze af en toe op mp wel voorbijkomen...

voor foto's; zie profiel.

het is een mooie, lichte wagen die goed te trekken is, alleen is het even uitkijken geblazen op mp, daar zag ik laatst nog een zelf in elkaar geknutseld stuk brandhout staan voor 500 euro (zie topic hier op ar van massy) en die lijkt op het oog voor sommigen heel veel op het soort van mijn kar. echter, het was een totaal onveilig karretje Knipoog

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 08:47

Dat soort karretjes kom ik inderdaad ook veel tegen. Dat soort karretjes zijn dus fijn voor achter een shetlander? Ik kijk inderdaad wel uit met zelf gemaakte karretjes. Ik koop liever een 'echte'. Bedankt voor je tip, mooie kar heb je trouwens Ja

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 11:57

Zijn er nog meer karretjes die goed zijn die ik ongeveer kan betalen met mijn budget?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:49

dankje lili Knipoog ligt eraan wat voor bouw en stokmaat je shet heeft, maar mijn slanke, wat luxer gebouwde shetmerrie van zo'n 1.05m kan er prima voor; de kar oogt voor sommigen wat zwaar, maar is dat zéker niet, al helemaal niet op asfaltwegen. hij rolt gewoon lekker door in stap en draf, pony's hoeven zeg maar niet vóortdurend echt kracht te zetten.
denk dat een shet van 90cm. er ook nog wel voor kan, in iedergeval gaat mijn nieuwe aanwinst van 90 cm. straks ook voor de wagen Knipoog en straks ook in 2span Lachen

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:17

Je kan ook een sulky kopen.
Ga dan wel goed rond lezen welke sulky de beste is.
Ik zelf heb voor mijn welsh A de sulky Oxer de Cavaletti is meer voor shetlanders.
Deze sulky`s zijn niet duur tenminste de shet sulky maar wel een goede kwaliteit al ligt dat er ook precies aan waar je hem haalt.
De mijnne is van www.horseshophorsepower.nl

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 14:35

Ik weet niet waar je woont, maar neem eens een kijkje bij Voskamp-Hall in beekbergen.
Hun hebben goede 2e hands wagens voor een goede prijs. Ze hebben voor mij ook 2 maandjes rondgekeken voordat ze wat zagen wat aan mijn eisen voldeed, en veilig was.
Site is geloof ik www.voskamphall.nl

Sucses iig Haha!

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 14:46

Iedereen bedankt! Lachen
suusje26, ik zal even op de website kijken. Ik woon in Den Helder, maar mijn vader is bereid om een heel stuk te rijden om de kar op te halen.