Hallo,
Omdat ik zelf niet op mijn pony kan rijden (1.04) wil ik met hem gaan mennen (het lijkt mij ook erg leuk). Ik zoek natuurlijk goede hulp voor het beleren. Ik mag (als hij goed beleerd is) dan op les met hem bij de ponyclub van mijn ouders, en ik zou dan een koetsierbewijs willen halen. Ik heb nu een aantal boeken geleend van de bibliotheek over mennen, maar ik kan het antwoord op mijn vraag daar niet in vinden. Maar nu is mijn vraag, wat voor soort karretje raden jullie mij aan. Ik heb ongeveer een budget van 500/600 euro, dan het liefst inclusief tuig. Ik wil liever geen sulky, want mijn pony heeft vroeger wat last gehad van zijn rug ( nu pas bekend ) en volgens de sites en boeken die ik heb gelezen schijnt een vierwielig wagentje dan beter te zijn voor de rug (weet niet zeker of dit klopt!!) Goed tuig vinden is voor mij minder lastig dan een goede kar. Ik heb dus nog niet zo veel verstand van menkarren, maar ik lees nu wel een hoop over mennen, dus ik doe mijn best. Het gaat dus om een kar voor een shetlander. Alvast bedankt!