Klikker

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

c_Lucifer

Klikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 15:09

Hoi,

Ik heb het boek vrijheidsdressuur gekocht en een klikker, dus ik aan de slag.
Eerst een klik en dan een snoepje, maar mijn paard reageert niet op de klikjes, hij is helemaal gefocused op mijn hand waar de snoepjes uitkomen. En word dan boos (schrappen en happen) als hij geen snoepjes meer krijgt.
Nu is dus mijn vraag, gaat dit over moet ik gewoon doorzetten of is hij te gefixeerd op eten.??
Heeft er iemand ervaring mee, laat het me weten.

Groetjes,
Chantal

Amable

Re: Klikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:15

Wellicht kan je de eerste keer beter onder begeleiding werken. Dit is namelijk een kwestie van heel duidelijk zijn in wat je wilt en een hele goede timing.

c_Lucifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 16:04

Oke dankje. Ik zal het met iemand erbij gaan proberen.

miesjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:21

werkt dat nou echt met een klikker???

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 22:03

Ja, dat werkt echt, mits je de clicker goed gebruikt. Voor meer info kan je op mijn site kijken www.amable.nl

jasminum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:36

het werk echt een klikker, of 1 vast woord.
wat je misschien met je shet kan doen: als hij meteen aast op het snoepje, dat je "eh"! zegt(voor de rest doe je niets) en als je paard ook maar een heel klein beetje zn hoofd wegdraait, dan klikker je nog een keer en dan pas geef je de beloning. zo leert hij dat hij niet op je hoeft te springen en dat hij zijn beloning toch wel krijgt.

een andere optie is om hem achter een hek te laten staan, of om je om te draaien voor een paar seconden. en dan begin je opnieuw. Hij moet gewoon doorkrijgen dat hij 1. er iets voor moet doen en 2. dat jij bepaalt wat en wanneer hij er iets voor krijgt en 3. hij moet beleefd zijn.

Succes!

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:12

Jou paard is onbeschofd naar jou! Ik zou in plaats van belonen met brokjes hem lekker kriebelen. Je vind vanzelf wel zijn favoriete plekje.