wie rijd er western met zn draver

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 12:48

en welk type draver is daar het meest geschikt voor

WendyBZ

Re: wie rijd er western met zn draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:09

In mijn ogen de amerikaanse, komen qua type wat meer overeen met quarters. Equinecoach rijdt met haar draver western Lachen

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:15

Ga met Wendy mee, ik rij ook western op een amerikaans type.

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:20

Ik rij western op een 75% franse en 25% amerikaanse draver. Waar haar bouw het meest naar neigt weet ik niet, ben verdeer eerlijk gezegd niet zo thuis in de dravers Bloos
Ze begint de laatste tijd lekker te verzamelen, en we gaan met sprongen vooruit!

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:18

IK!!! ik rijd western met Tricky, ze is nu een jaartje onder het zadel en het gaat best leuk. we vinden vooral trail en horsemanship leuk. (en buitenritten haha) We hebben een clinic gevolgd bij Chris Knol dit jaar (horsemanship en pleasure)en we hebben meegedaan aan een trailride. Bekijk mijn profiel maar eens zie je waar we mee bezig zijn. Ja
* Ik weet trouwens niet wat voor type draver ik heb... Nederlands? ze is van Dante buitenzorg en Lola Morgan. Wie weet het?*

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 07:21

Hier EC met haar westerndravermerrie Haha!

Tja, wat voor type... Als de draver maar in goede 'proporties' is. M,n vorige draver had bijvoorbeeld een iets té lange rug waardoor hij meer moeite had met de galop. Roxana is wat dat betreft beter gebouwd. Ondanks ze 1.65m hoog is kan ze ontzettend mooi galoperen (zie filmpje onderschrift Knipoog ).

Het ligt er ook aan welke discipline je in de western wil gaan doen, er zijn er nl. erg veel. Ik rij reigning met Rox. Als je draver minder goed is in de galop zou ik kiezen voor trail. Als je je draver héél relaxed kan laten lopen (vooral in de draf) zou je pleasure kunnen proberen.

Ga sowieso op zoek naar goede instructie, iemand die een beetje inzicht in de draver heeft!

Zelf heb ik het afgelopen half jaar de Antoine de Both methode gemixt en vertaald naar de 'western' manier. Werkt fantastisch voor Rox! Vooral de oefeningen om de achterstuwing nog sterker te maken, hiermee worden galopwissels steeds makkelijker! Cool

Hoedanook; Met dravers kun je alle kanten op! Geduld en doorzettingsvermogen zijn wel vereist Haha! Je krijgt er ontzettend veel voor terug, vooral TROTS!!! Pling

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 08:30

ik ben het helemaal met je eens equinecoach!
er zijn ongelooflijk veel mogelijkheden. Dravers zijn veelzijdig en werkwillig. En met heeel veeel geduld en doorzettingsvermogen krijg je dat eruit. ik merk dat ik juist doordat Tricky af en toe je flink kan uitproberen. (als ze iets niet snapt of juist wanneer ze iets saai vind) ik veel beter leer rijden en ik mij ongelooflijk trots voel als we weer iets vooruitgegaan zijn.
Ik voel mij steeds zelfverzekerder, ik kan met Tricky alles aan!
en ik merk dat dat zelfs zijn weerslag heeft in het paardloze leven. En natuurlijk heel veel plezier! Ik krijg er dus zeker veel voor terug.

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:10

Willemijn jou dame is meest Amerikaans Haha! Heb nog oude boekjes liggen met wat foto's en uitslagen dus als je je een keer verveeld Haha! Knipoog

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:29

Ons eerste paardje was een draver, uitgekoerst toen hij 5 jaar was.
We hebben hem gekocht omdat hij zo'n mooie maat had 1.55 mtr en een super brave hengst was Afgod . Ook was hij niet al te duur, zoals de meeste uitgekoerste dravers. Bleek later ook een in amerika geboren draver te zijn.
Nu inmiddels 12 jaar later, (inmiddels ruin) doet hij het nog altijd prima.
Hij heeft een tijdje lekker in het land gestaan en weinig gereden Dromen , dit omdat we nog 2 paarden hebben (geen dravers). Ondanks dat we hem niet veel meer gebruiken, denken we er niet over om hem te verkopen. Als je hem verkoopt en je treft iemand die denkt dat hij er Z dressuur mee kan rijden Boos! , dan weet je wel waar de reis naartoe gaat Huilen .

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 21:17

Ben ook hard aan het trainen.
Heb ook een erg fijne instructeur.
Weet nog niet goed welke kant ik op wil, eerst de basis goed onder de knie hebben.

De jog gaat al erg lekker, ik hoop dat de pleasure wat voor ons is.

aurian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 16:03

Ik wil western gaan rijden met mijn net nieuw gekochte draver.
Ben dus dringend op zoek naar instructie in de regio Twente.
Gewoon westerninstructie is niet het probleem om te vinden. Iemand met draver kennis wel ! Dus: wie helpt me aan adressen?

Mijn draver is het amerikaanse type trouwens. (vader: Beat the Time)
Aangezien ze net onder het zadel is wil ik vooral beginnen met pleasure en trail. Geen idee of ze aanleg voor stops en spins heeft.

Ulaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:02

tones schreef:
Ben ook hard aan het trainen. Weet nog niet goed welke kant ik op wil, eerst de basis goed onder de knie hebben.

Idem hier Cool

canonball

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:47

Ik heb ook een US Draver. Haha!
Western ingereden, hij is nog jong word in April 4 dus ik doe het rustig aan met hem.
Eerst maar eens de basis er goed in, en stevig op de benen gaan lopen en balans krijgen.
Hij heeft overigens niet gekoerst of in trainning gestaan.
We zien wel waar die goed in is en wat we samen leuk vinden.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 00:09

Ik heb een ex-koers duitse draver.
Ik krijg binnenkort van mijn ouders een westernzadel voor Veal, dus wie weet