nh hoe werkt dit?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy

nh hoe werkt dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 11:24

hoi,
omdat ik steeds vaker hoor van natural horsemanship en zo was ik wel heel erg benieuwd wat dit precies in houd en hoe je ermee begint, zelf ben ik redelijk fan van monty roberts omdat die tegen geweld is en alles met rust doet. hoe begin je met deze dicipline en zorg je dat je paard jou als leider ziet ik heb wel van een join up gehoord maar weet niet precies hoe dit werkt en hoe je lichaamshouding moet zijn. wie heeft een aantal bruikbare tips zodat ik dit zelf eens kan proberen.

groetjes mandy

dorientjuh

Re: nh hoe werkt dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:44

Kijk eerst eens rond op dit forum, heel veel mensen hebben dezelfde vraag. Daarbij is een join-up de ergste straf die je een paard kunt geven waarbij het ook nog eens gevaarlijk kan worden als je niet weet wat je doet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:45

Mijn mening over Monty staat hier:

viewtopic.php?f=125&t=556025

Doe ons een plezier en lees ook alle links in het eerste bericht door.

Verder begint NH in je eigen hoofd, met het realiseren hoe een paard denkt en waarom hij zo reageert zoals hij reageert, en dan heb je verschillende manieren van benaderen.

Als je wat tips wilt hebben om NH een keertje zelf te gaan proberen, zou ik je de Join-up met klem af willen raden. Er zijn andere methodes om mee te beginnen, waar je als beginner ook verder mee kunt komen en waar je het paard geen psychologische dreun geeft van heb-ik-jou-daar....
Tipje, kijk eens naar Pat Parelli ?

Op deze pagina staat aan de linkerkant een link naar info over Pat Parelli. Met filmpjes wat het allemaal inhoudt.

http://www.paardnatuurlijk.nl/weetjes/index.htm
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 22-06-07 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 13:51

okee bedankt voor je reactie de join up gebruik je dus normaal gesproken niet, wat moet een paard dan in hemels naam doen wil je hem op die manier straffen zoals je het noemt? * is nu zoekende naar pat parelli*

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:54

PIB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:27

Jublover schreef:
hoi,
omdat ik steeds vaker hoor van natural horsemanship en zo was ik wel heel erg benieuwd wat dit precies in houd en hoe je ermee begint, zelf ben ik redelijk fan van monty roberts omdat die tegen geweld is en alles met rust doet. hoe begin je met deze dicipline en zorg je dat je paard jou als leider ziet ik heb wel van een join up gehoord maar weet niet precies hoe dit werkt en hoe je lichaamshouding moet zijn. wie heeft een aantal bruikbare tips zodat ik dit zelf eens kan proberen.

groetjes mandy

Kan je je paard goed leiden, dat wilt zeggen, zonder spanning op het touw, met loshangend touw dus? Stopt die als jij stopt, steekt je paard je nooit voorbij? Zonder strak of gespannen touw uiteraard.

Als het antwoord neen is, dan start je best met gron werk om de dominantie verhouding te herstellen.

Technieken om dat te leren kan je vinden op www.ingeteblick.be of mijn site

grts en heel veel succes in deze zoektocht!

Mocht je nog vragen hebben, mag je me ook mailen