Ik moest voor het enkelspan KB verplicht een WA-verzekering afsluiten die paardensport dekt, die is bij Hippo iets van 18 euro per paard per jaar (rij nu tweespan dus heb heb er nog eentje afgesloten). Als er iets gebeurd ben je volgens mij dan goed verzekerd, wat de exacte dekking is weet ik niet uit mijn hoofd. Bel ze even van de week, dan weet je precies hoe en wat want jij kan aansprakelijk worden gesteld als zij een ongeluk maken en niet goed verzekerd zijn. Er zitten aan dit soort dingen vaak addertjes onder het gras en voorkomen is altijd beter, helemaal als dat 18 euro per jaar kost. Het doet er weinig toe of er een instructeur bij is of niet, deelname is op eigen risico en buiten de cursus om rijd jeook op eigen risico.
Geld vragen voor de ijzers enz vind ik een beetje overdreven, ze kunnen mooi helpen dan met onderhoud van tuig en kar en het is nog gezellig ook. Bovendien moet je toch met minstens 2 op de kar zitten. Mocht je alleen gaan met je aanspanning dan wordt er waarschijnlijk van de cursus uit iemand op je kar erbij gezet en of je daar altijd even blij moet zijn als die met je pony gaan rijden????