Bitloos

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yuno_

Bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 19:30

Ik ga binnen zeer korte tijd een paard aanschaffen Go jij! Go jij!
En natuurlijk ben ik al op zoek naar zadel en hoofdstel. Ik heb al een topic geopend over een boomloos zadel.
Nu ben ik wat aan het surfen op internet en wil ik graag bitloos gaan rijden. Ik heb veel gelezen over de Dr. Cook http://www.bitloosrijden.nl/webshopplaa ... ngroot.jpg

Hoogstwaarschijnlijk zal ik een paard kopen dat altijd bitloos gereden is. Zou ik zomaar gelijk over kunnen stappen op het bitloos rijden?
Hoe hebben jullie dit aangepakt? En vinden jullie dat je genoeg controle houd met een bitloos hoofdstel? Wie merkt er echt dat zijn paard veel ontspannender loopt zonder bit?

En hebben jullie nog wat foto´s van je paard onder het zadel met bitloze optoming?

Jeddah

Re: Bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:09

Foto's in mijn profiel! Knipoog

Ja, ik merk dat ze duidelijk meer ontspannen lopen! Ik heb nog steeds geowon controle. dat zit tussen de oren van ruiter en paard en ligt niet aan de hulpmiddel, imo, bij een "normaal" paard.

Leuk dat je voor bit en boomloos gaat! Ja

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:36

Mijn paard loopt ook veel ontspannender zonder bit.
Ik kan het weten,want ik reed haar vroeger altijd met bit.. Knipoog
Ik heb vele modelletjes geprobeerd:
Libra,touwhalster,cross-rope:
http://www.mijnalbum.nl/Album=4BBFBPMG

Leren side-pull:
http://www.mijnalbum.nl/Album=4UMLAHJU

Bitloze van Inovatack:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z3QABGC7.jpg

Ik vind voor mij en mijn paard het fijnst om met een simpel touwhalster te rijden.
Maar dat is voor iedereen verschillend,ieder paard reageerd weer ergens anders goed op,en niet elke ruiter kan met alle optomingen uit de voeten.
Ik zou zeggen,probeer wat uit,leen bijv. iets van iemand voor je wat koopt.

shadow27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:41

Ik heb het nu 1x gedaan zonder bit rijden. Ik vond het errug spannend maar het was niet anders dan met bit. Misschien weet of ken je iemand die ook al bitloos rijdt kan je het een keer uitproberen. Succes ermee

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:21

Ik had het nephoofdstel van Dr Cook, maar dat werkte niet voor mijn paard en mij. Heb ook met touwhalster gereden, ging wel opzich maar alsnog niet helemaal goed. Heb nu een sidepull en die bevalt wel erg goed.
Bij TL werkt een touwhalster het beste, het is dus echt per paard afhankelijk met wat voor optoming je wilt rijden, zul je uit moeten proberen. Lachen

In TL's profiel staat trouwens een goed stuk over hoe je kunt wennen van met bit naar bitloos. Jouw toekomstige paard is dan al wel gewend aan bitloos en voor hem/haar is het niet nodig maar voor jou misschien wel wat. Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:35

Ik rijdt mijn paard sinds een tijdje met een hackamore. En dat bevalt ons beide erg goed! Hij is veel meer ontspannen als wanneer ik hem met bit rijdt. We rijden voornamelijk in de bak trouwens. Buiten is mijn paard erg angstig, en laatst was hij op buitenrit (alleen) dus echt totaal niet te houden op de hack.. met bit heb ik hem altijd nog kunnen stoppen. Nu stonden we thuis pas stil...

Het veiligste is om het bitloos rijden in de bak te proberen. Heb je een paard dat het alleen naar buiten gaan kent, en gaat het goed in de bak, dan ga je lekker samen naar buiten op het bitloze hoofdstel!

simbu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:36

Ervaring met een paard dat al heel goed kon neckreinen, dus overschakelen naar bitloos was geen enkel probleem het bevalt super!

Irajj_Mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:54

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:56

@ Tinkerloos, waar vind je die inovatack? echt prachtig verkoop je die niet Bloos

Quarterpaint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:00

Voor mij werkt het touwhalster perfect op al mijn paarden. Op onze pony is altijd met bit gereden maar ben in een keer overgestapt op bitloos en is super goed gegaan. Voor informatie over bitloos kan je altijd kijken op www.paardnatuurlijk.nl

Aya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:47

Ik vind bitloos rijden echt heerlijk! En vaak het paard ook. Ik heb het eigenlijk gewoon tussendoor een aantal keer gedaan; het was ook niet bij een eigen paard.

miesjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:43

kan je als je bitloos rijd, je paard nog wel aan de teugel rijden?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 18:06

Ja hoor!
Afbeelding

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 01:39

Nou, de foto zegt alles he? Ik ben ook gewoon van de ene dag op de andere over gestapt. En eerlijk gezegd: ik merk eigenlijk geen enkel verschil.
Hij is eerder rustiger en kan zich veel beter ontspannen dan dat ik met een bit rij. Op dit moment zijn we een vierjarige aan het beleren zonder bit.
Ik zit er nog niet op.... maar duurt ook niet lang meer Knipoog)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 06:42

SkyeNShadow schreef:
@ Tinkerloos, waar vind je die inovatack? echt prachtig verkoop je die niet Bloos
Die van inovatack is helemaal uitverkocht.
En ik heb de mijne al verkocht,dus helaas...

PIB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:54

Yuno_ schreef:
Ik ga binnen zeer korte tijd een paard aanschaffen Go jij! Go jij!
En natuurlijk ben ik al op zoek naar zadel en hoofdstel. Ik heb al een topic geopend over een boomloos zadel.
Nu ben ik wat aan het surfen op internet en wil ik graag bitloos gaan rijden. Ik heb veel gelezen over de Dr. Cook http://www.bitloosrijden.nl/webshopplaa ... ngroot.jpg

Hoogstwaarschijnlijk zal ik een paard kopen dat altijd bitloos gereden is. Zou ik zomaar gelijk over kunnen stappen op het bitloos rijden?
Hoe hebben jullie dit aangepakt? En vinden jullie dat je genoeg controle houd met een bitloos hoofdstel? Wie merkt er echt dat zijn paard veel ontspannender loopt zonder bit?

En hebben jullie nog wat foto´s van je paard onder het zadel met bitloze optoming?

Ik heb ze allemaal uitgeprobeerd en de sidepull vind ik de beste, meest duidelijke

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:58

Dat is dus per paard en ruiter verschillend.
Ik heb ze ook allemaal geprobeert,en ik vond het touwhalster het fijnst.
Het is echt heel persoonlijk,en elk paard loopt op een andere optoming lekker.
Het is een questie van uitproberen.