niet in de galop te krijgen aan pessoa

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

niet in de galop te krijgen aan pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 21:30

ben al een tijdje bezig met het pessoatuig wat opzich best goed gaat,gebruik de laagste stand ook voorwaarts neerwaarts dat hij leert de rug te gebruiken maar nou wil hij rechtsom niet in de galop aanspringen of paar sprongen en valt weer terug,(doet dit ook onder het zadel op deze hand) geef je ee tik met zweep erbij bokt hij of komt er tegenin,op andere hand zelfde verhaal maar dan veel soepelder en wel in galop te krijgen,wat kan dit zijn..gr emaartje

Cassidy

Re: niet in de galop te krijgen aan pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:00

Als hij het ook onder het zadel doet zou ik toch een keertje naar de rug laten kijken. Voor de rest moet je er voor waken dat het tempo goed blijft en hij niet zo snel terug kan vallen. Reactie op de zweep is natuurlijk ook niet helemaal zoals het hoort, dat behoor je wel te corrigeren.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:04

Mijn eerste reactie is ook om de rug (en bij voorkeur ook de rest van zijn lijf) na te laten kijken.
Verder toch streng zijn wat bokken naar de zweep mag gewoon nooit.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 13:11

ik laat meestal harry hoevers er naar kijken die kraakt hem dan!!wat vinden jullie hiervan moet wel zeggen dat het vaak maar tijdelijk helpt..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 15:55

Ik moet eerlijk zeggen dat ik over Harry Hoevers niet zo te spreken ben. Zie bij lesklanten altijd maar heel erg kort resultaat van zijn behandeling.
Mijn mening is dat als het na 2 of 3 behandelingen niet duidelijk en langdurig beter wordt dat je moet kijken wat de oorzaak van het probleem is.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 15:56

De laagste stand van de pessoa is toch ook meer bedoelt voor het draafwerk en de middenstand voor ook de galop?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 15:57

In de laagste stand kunnen ze ook prima in galop.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:47

Paard is scheef.

Ik zou die pessoa eraf halen en gaan longeren aan dubbel longe zodat je je paard wat kan rechtrichten.

Ook onder het zadel meer aandacht hieraan besteden.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 23:45

Cowgirl schreef:
Paard is scheef.

Ik zou die pessoa eraf halen en gaan longeren aan dubbel longe zodat je je paard wat kan rechtrichten.

Ook onder het zadel meer aandacht hieraan besteden.

dus als paard scheef is daarom wil hij niet galoperen op rechts of valt er weer uit als ik het goed begrijp wil best met dubbele longe longeren maar nog nooit gedaan...gr emaartje

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:36

Waarschijnlijk kan het paard het niet aan om in de laagste stand te galopperen. Laat hem dan ook niet galloperen. Zorg eerst dat hij de stap en draf goed aankan. En dan de galop pas.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:14

[quote=Citaat uit de handleiding van mijn Pessoa]
Pas als u paard goed in balans loopt in de draf, kunt u overgaan naar de galop. Dit is nodig omdat uw paard anders niet in balans kan galoperen. In het algemeen word de hoge positie het meest gebruikt voor de galop.[/quote]

Misschien heeft je paad dus niet genoeg balans om in de lage stand te galoperen.
Als ik naar mijn paard kijk, richt ze zich altijd iets op als ze in galop gaat, mijn pessoa zit dus ook zo, dat ze dit kan doen. Lachen

Succes ermee