Ik zit al een tijdje de bak te slepen met mijn pony. Ik heb er een hek achter en dit vind ze niet erg. Nu durf ik de stap (nog) niet te wagen om haar voor de wagen te spannen.
Wie weet hoe duur het is om haar een weekje (of langer als dat nodig is) naar iemand te brengen die hier veel ervaring mee heeft? Liefs omgeving Zwolle/Deventer?
Ze heeft dus al voor banden en een hek gelopen wat ze goed oppakt. Puur even om een indicatie te krijgen.
In Deventer heb je twee mannen die paarden voor de wagen beleren. Bert reilink en menheren Salland.
Over Bert Reilink heb ik helaas geen fijne berichten gehoord. Ik heb getwijfeld of ik daar mijn paard heen zou brengen, maar dan beleer ik hem nog liever zelf.
Je bent in ieder geval al een heel eind gekomen! Ik kamp trouwens met het zelfde probleem als jou ...Paardje is al verkeersmak, ingetuigd en kan slepen.. maar dat voor de wagen zetten staat me nog tegen. Binnenkort help een vriendin mij, die heeft vroeger bij een koetsenbedrijf gewerkt en diverse friezen voor de wagen beleerd.
Heb jij je koetsiers bewijs al? Ik wou er mee beginnen, maar helaas door omstandigheden kon dit door gaan.
Hoi Annebe Ja het is een grote stapom ineens een wagen erachter te hebben. Als er wat mis gaat gaat het ook écht goed mis.. Niet dat ik daar bang voor ben maar ja.. Morgen ben ik vrij en moet ik nog veeldingen doen waaronder die vrouw uit Balkbrug bellen. Ik zal je op de hoogte houden daarvan.
Koetsiersbewijs heb ik nog niet. Vind het knap veel geld en het is nog lang niet overal verplicht. Verzekerd ben ik d.m.v. mijn W.A verzekering.
Ik weet niet of deze informatie nog nodig is of niet... Maar lees het nu pas.
In Wesepe heb je ook nog Freek Saris. Die is echt heel goed in het beleren van paarden voor de kar. Onze tuiger is daar beleerd en we zijn er super tevreden mee.
Menheren Salland heb ik altijd les gehad. Is ook een zeer betrouwbaar adres.