[AR] Mennen in Drenthe. Waar precies?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Divine

Mennen in Drenthe. Waar precies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 12:35

Wij willen aankomende zondag (beetje kort dag, ik weet het) eens ergens anders gaan mennen. Nu zitten we zelf te denken om de combinatie mee te nemen naar Drenthe.
Maar, ik weet eigenlijk niet waar in Drenthe. Wie weet er een mooi gebied, en vooral een goede parkeerplaats om te starten?
Bij welke plaatsen kun je mooi mennen?
Het gaat om 1 dag, ik hoef dus geen onderdak te hebben om te kunnen overnachten.
Ik heb al op de verschillende receatie sites gekeken, maar kan eigenlijk weinig concreets vinden.

Alvast bedankt!

Napie

Re: Mennen in Drenthe. Waar precies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:56

Drents Friese Wold is het goed mennen. Ik raad je aan te starten in Diever bij restaurant het Walhof, of in Zorgvlied bij hotel Villa Nova of in Appelscha bij bezoekerscentrum staatsbosbeheer. Daar zijn trailerparkeerplaatsen met stands, soms een weilandje en water voor het paard. Vanaf die lokaties zijn er dagroutes van 20 kilometer uitgezet te herkennen aan resp. een groene, blauwe of rode wagenwiel.
De rode en blauwe route gaan over de Kale Duinen (zandvlakte) waar het wel warm kan zijn als er vol op zon is. Dit is maar een kilometer of twee maar door het mulle zand kan het voor sommige combinaties toch iets te zwaar zijn.
De locaties staan in de dorpen zelf wel goed aangegeven en op alledrie de locaties is een restaurant aanwezig voor de inwendige mens.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 13:10

Kijk, hier heb ik wat aan! Dank je wel, ik pak de atlas er eens even bij!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:12

drents friese wold raad ik je ook aan, wij gaan in augustus daar heen op vakantie met ons paard. bij vakantiepark groot bartje in zorgvlied.