omdraaien

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

crownjumper

omdraaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 10:42

Ik heb een (uitgekoerste)draver die waarschijnlijk links om getraind is.
Nou gaat hij moeilijker rechtsom,hij heeft dan ook de neiging om te draaien wat hij dan ook graag doet Bloos
Als ik hem rechtsom longeer moet ik hem vanachter meer opdrijven.

Nou is het zo dat ik hem dan naar me toe haal en rustig tegen hem praat en weer rechtsom stuur.
Als hij het dan wel goed doet zonder te draaien sta ik natuurlijk helemaal te stuiteren van goed gedaan, super enz enz enz.
Maar nou zat ik laatst te denken is dit wel de goede manier,of zijn er nog andere goede manieren of tips?

Ik heb voorheen het zo erg gehad dat mijn paard zich niet meer liet longeren trapte stijgerde en bokt.
Nou loopt hij rustig aan de longe heeft de oortjes naar binnen en begint meestal al met knauwen.
Dus al een hele prestratie! Haha!

Tempus_Fugit

Re: omdraaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:51

draait hij naar binnen of naar buiten om?

zowiezo heb ik geleerd dat je beter het paard kan laten halt houden op de hoefslag, jij naar hem toe lopen, van hand veranderd en daar vandaan weer verder longeren. want als je het paard steeds naar je toe haalt, dan zal hij snel door hebben dat hij met de minste druk naar binnen kan komen vallen. terwijl juist (licht) contact belangrijk is met longeren.
Misschien kan je het boek van Lammert Haanstra over longeren eens lenen/door kijken. Ik vind het heel erg leerzaam. Er staan ook allemaal oplossingen voor longeerproblemen.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:44

Je moet als je gaat longeren heel concequent zijn. En hem vanacht zoals je nu al doet van achter opdrijven. En elke seconde opletten. Dus als je niet zo veel zin hebt. NIet gaan longeren. DAn leert hij het vanzelf.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:55

ik heb wel eens dattie als een gek rondjes gaat rennen, ineens stopt, omdraait en de verkeerde kant op rent

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:50

je kan ook beginnen met rechtsom, omdat dat zijn moeilijke kant is. als hij dat een tijdje goed doet. mag hij linksom. op die manier beloon je hem door hem daarna op de makkelijke kant te laten lopen. let wel op. hij mag alleen van hand veranderen als jij dat doet. doet hij het uitzichzelf moet je weer rechtsom en dat dus weer een tijdje doen, voordat hij de andere kan opgaat. je kan hem met longeren ook bijzetten zodat zijn rechter kant sterker wordt en hij het dus makkelijker gaat vinden om rechts om te lopen.