[AR] veiligheidshelm verplichten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ariannne

veiligheidshelm verplichten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 08:42

Ik heb zitten zoeken en ben hier geen topic over tegen gekomen maar misschien niet goed gekeken. ik gooi het toch maar eens in de discussie...
Er zijn discussie te over om de voor en nadelen te bespreken van het verplichten van de cap bij het onder het zadel rijden. Hoe langer hoe vaker merk je dat voor kleine niet professioneel georganiseerde menevenementen ook geeist wordt dat deelnemers een cap of veiligheidshelm dragen. Wat vinden jullie, moet dat verplicht worden voor iedereen die gaat mennen, niet alleen op wedstrijden, maar ook tijdens buitenrijden en op het manegeterrein?

Bluebontje

Re: veiligheidshelm verplichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:45

Hmmmm, moeilijk punt. Rijden doe ik wel altijd met cap, maar mennen niet. Fietsen doe ik trouwens wel zonder helm. Maar waar zit het verschil? (Behalve in het tempo!)
Maar ik zit er eerlijk gezegd niet echt op te wachten!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:46

Hoe kun je iemand thuis verplichten een helm te dragen.
Als je zonder gordel in de auto wil rijden, krijg je alleen maar en boete verder zijn er geen sancties..
Je eigen veilighied is je eigen verantwoording.

Niemand kan jouw verantwoording overnemen..

Ariannne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 09:37

thuis verplichten kun je idd niet, maar ongetwijfeld gaan we over een paar jaar een verplichting op de openbare weg krijgen. Ik word daar zelf niet zo gelukkig van...

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:22

ik draag tuis nooit een cap wel meestal een pet dat vind ik wel fijn. op wedstrijden is het verplicht. heb er bij de marathon geen problemen mee aangezien het daar nogal eens hard aan toe kan gaan en het dan inderdaad wel veilig is met een cap.

bij dressuurwedstrijden was het eerst altijd verplicht tijdens de vaardigheid. maar nu word het tijdens de proeven ook steeds meer verplicht, Vind dit jammer want heb pas een leuk hoedje gekocht voot de dressuurwedstrijden.

Ik vind dat ze het inderdaad thuis niet kunnen verplichten het is uiteindelijk ieder zijn eigenverantwoording. En zie het niet echt voor me dat ik aan de kant van de weg met een politie sta die mij een bon uitschrijft omdat ik zonder helm rij.

denk dat dat een beetje belachelijk gaat worden. op wedstrijden vind ik het nogmaals niet erg vind dit wel goed. Het is namelijk ook een beetje een veiligheid van de vereniging die het organiseert.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:35

Wedstrijden; absoluut terecht. Zeker bij de marathon, dat gaat tegenwoordig zo idioot hard. Ook als het niet verplicht zou zijn, rijden wij marathon met een helm.
Voor de dressuur vind ik het minder nodig, dat is allemaal wat meer gecontroleerd. Vaardigheid twijfel ik nog over, voor sommige menners zou het daar ook niet verkeerd zijn. Maar ik vind een hoedje simpelweg mooier Knipoog

Op de openbare weg gaat een probleem worden, tenzij de koningin ook een helm op gaat zetten. Discriminatie mag niet worden toegepast, dus ik een helm op, de koningin ook een helm op in de Gouden Koets.
Daarnaast heb je inderdaad een stukje zelfverantwoordelijkheid, of iedereen verstandig genoeg is om te kunnen bepalen of ze wel/niet een helm dragen is een ander verhaal..

Op manege's, evenementen etc, absoluut verplichten. Het is altijd de organisatie die er problemen mee krijgt als er wat gebeurd met de menner.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:52

Geheel verplichten buiten wedstrijden om is een onmogelijke opgave. Dan betekend dat ik nooit meer passagiers kan meenemen. Met de menvereniging maak je vaak toch ritten met passagiers.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 07:47

Helemaal verplichten zal moeilijk te handhaven zijn. En wij doen het thuis nooit. Maar bij ons op de manege mag niet gelest worden als koetsier en groom geen cap dragen.
Ook als voorbeeld naar de jongere ruiters die voor de menners lessen. Ik vind het een goede zaak.