Ik wil graag tips en commentaar ontvangen. De pony en ik doen heel erg ons best, maar we moeten nog heel veel leren. Deze herfst krijg ik met de pony menlessen, en die kunnen we ook goed gebruiken. Tot die tijd moeten we het echter zelf even uitzoeken, dus tips zijn heel erg welkom.
Normaal gezien rijden we alleen maar recreatief, dus voor de pony was het heel erg raar dat we nu opeens op een veldje rondjes gingen rijden.
Ik merkte ook dat de pony heel lang nodig had om los te worden. Eigenlijk werd hij pas echt lekker los nadat we gewerkt hadden en nog even een klein rondje over de weg gingen rijden. Is het normaal dat hij langer nodig heeft om los te worden dan in het andere werk (ponyrijlessen, grondwerk, longeren en werk aan de lange lijnen)
Oh ja... ik zit aan de verkeerde kant van de wagen, ik weet het. Maar aan de rechterkant veert de wagen dieper in, en heb ik ieder keer het gevoel alsof ik er vanaf val. De wagen wordt in de zomervakantie helemaal opgeknapt.
Dus tips en commentaar zijn welkom. Niet zeggen 'jullie kunnen er niks van' en verder niks, zeg dan liever 'jullie kunnen er niks van omdat dat-en-dat-en-dat is niet goed' want daar kan ik wat mee

hier dan de gelukte foto's.

lekker stukje draven

poging tot volte rijden. Haha, het valt me op dat ik wel heel erg mee ga in de beweging... tik vanuit het grondwerk waarbij ik voordoe wat de pony moet doen

stukje wegdraven

van hand veranderen... rechtuit rijden en dan écht recht lopen blijkt veeeeel moeilijker dan ik had verwacht. Normaal gezien let ik er niet zo erg op of hij écht recht loopt. Maar als je dat dan opeens wel gaat doen... wow dat viel echt tegen!

een galopje

vond deze wel wat hebben... Dit is nog altijd hetzelfde galopje. De volte kwam overigens nog vrij netjes uit. vond het wel knap van ons.

stappen. Mag veel actiever, hij kan echt veel beter lopen.

Nog een keer, mag nog altijd veel ruimer.

gewoon een leuk fotootje tussendoor. De pony heeft er echt plezier in

nog een keer van hand veranderen.

tja... hij loopt nog wel wat te etteren met het bit. Heb altijd al vreselijk moeite gehad om hem een stangbitje te laten aannemen, en dit is de tweede keer dat hij met dit bit loopt. hij loopt op dit bit beter dan welk ander stangbit ooit in zn bekkie heeft gehangen, maar soms voel ik toch nog even een knauw. Ik hoop dat het na een paar keer wel beter gaat, anders ga ik toch verder op zoek naar een beter bit.

galopje de andere kant op. Dit is zn moeilijke galop, en zowaar sprong hij in een keer helemaal goed aan!

creatief zweefmoment... let vooral niet op mijn houding.

en terug uitstappen, om de fotograaf weer op te halen.
Groetjes, Lacuna