Het was warm en broeierig weer. Janouk was wel wakker, maar echt enthousiast was ze niet.
Paul kneep hem wel bij het inrijden, want de concurrentie in M dressuur waren een prachtige Fries en een mooie KWPN, die onder het zadel ook niet misstaat. Paul zegt nog: kom ik aan met mijn Haflinger, wij hebben hier niets te zoeken.

Ik had meer vertrouwen en terecht: Janouk was 2 x 1e! in de M met 188 punten en 199 punten. Kassa: 30 euro per proef. Kijk dat zijn leuke dingen voor de mensen. En 2 oranje rozetten. 2 winstpunten erbij.

De proeven werden gereden op een heel groot weiland, alleen wel heeeeeeeeeeeeel hobbelig. Ik zit achterop voor te lezen met zo'n bibberstem. Bij B liep een greppel en Janouk moest bij B in galop aanspringen en een grote volte en Janouk doet dat precies als de koets in de greppel is, dus ik word gelanceerd en donder om en lig half op de bodem van de koets, laat het voorleesboekje vallen en krijg een lachstuip.

Gauw heb boekje gepakt en overeind gekrabbeld, maar vindt dan maar weer eens waar je bent. Vlak voor A weet ik het weer, en schreeuw: "voor A naar draf en bij A een slangenvolte met 3 bogen." Net op tijd. Beetje slordig ingezet. Maar een 5 voor de slecht voorbereide overgang.

Daarna de vaardigheid gestart. Listig parcours met ingewikkelde hindernissen.
Helaas had Paul een stuurfout op de rechte lijn 1 balletje eraf: dat is 3 strafpunten.

Toen we Janouk kochten, wilden we een leuke recreatiepony, het jaar erop leek een B dressuur proefje met de koets wel leuk en nu blijkt ze in de M ook mee te kunnen met de grote paarden. Gaaf toch.
Dit jaar M gestart en Janouk heeft inmiddels 3 winstpunten in de M.