Net begonnen met simpel vrijheidsdressuur!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Net begonnen met simpel vrijheidsdressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 16:25

Hey dames.. jullie maakten mij helemaal gek met die mooie filmpjes en foto's van vrijheids dressuur.

Ik vind het super geweldig wat jullie kunnen en doen.
En ben zelf ook maar eens begonnen.

Ik rij namelijk 1 paard, maar het andere paard is afgekeurd en daar gebeurt dus weinig mee..
Behalve een lekkere poets en knuffel beurt.

Ze is afgekeurd dus zover als steigeren en zitten ga ik denk ik niet.
We moeten maar even zien tot hoever ze kan en leuk vind.

Ik heb het vandaag voor het eerst gedaan.
Ik ben heel simpel begonnen met STAP - HALT
Dat had ze natuurlijk zo door, ze is namelijk netjes opgevoed dus ze houd mij netjes in de gaten en blijf bij mij!

En toen achterwaards.
Gewoon 2 passen..
Ze had het redeljk snel door..
Op een gegeven moment riep ik mijn vader omdat ik hem wou laten zien wat ze deed.
Dus ik was even afgeleid en ineens zie ik haar in mijn ooghoek achterwaards gaan.. (echt zo van baasje kijk eens!!! Krijg ik nu ook wat lekkers...???? )

Maar nee, helaas want het was niet op mijn commando dus ik heb het netjes genegeert!
Toen nog een paar keer gedaan.
Ik kan achterwaards niet op commando maar met een hand aanleggen.
Ik hoef niet te drukken.

Kortom, ik ben zeer tevreden en we zien wel hoe het verder loopt.
Ze hoeft niks, ze mag en als ze het leuk blijft vinden gaan we gewoon door.
Ik heb verder ook geen doel dat we binnen dan en dan de spaanse pas erin moeten hebben.
Van mijn part leerd ze het nooit, als ze maar plezier heeft, dat is dan wel mijn doel!

Dus Dames en enkele Heren, erg bedankt voor jullie mooie foto's en filmmateriaal.. het heeft mij er toe gezet~! Haha!

Bojangles

Re: Net begonnen met simpel vrijheidsdressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:21

Leuk hoor!
Ik ben ook fanatiek VD-er en het is leuk om te zien hoeveel plezier een pony kan hebben in ander werk dan alleen maar erop te zitten en te rijden.
Hoop snel leuke foto's te zien van de oefeningen die je aanleert!

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:25

haha, 'nog' is een leuke om volgend te doen Knipoog mijn paard herhaald telkens wat ie moet doen als je nog zegt.
dus eerst zeg je achter; dan gaat hij 2 stapjes achteruit ofzo en dan zeg je 'nog' en dan doet hij er nog tot ik klik Lachen
hij kan zo ook rond zn eigen as blijven draaien enz ...

jOyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 18:21

Ik ben ook vandaag begonnen! Het ging super goed Ja .
Heb het al vaker geprobeerd, maar dan zonder clicker. Dat werkte niet echt, omdat m'n pony dan heel erg ging bedelen en het niet meer om de VD, maar om de snoepjes ging Clown .
Gisteren dacht ik, wat andere paarden kunnen, kan mijne toch ook?! dus ik naar de winkel, clicker gekocht en opnieuw geprobeerd. Het lukte écht goed Haha!.
Stap, halt en draf kende ze al, dus ben ik begonnen met 'back' (achteruit dus). Na een paar minuten had ze al door dat klik=eten en na een beetje oefenen ging ze gewoon achteruit toen ik 'back' zei Haha! .
Go clicker Nagelbijten / Gniffelen .
Daarna heb ik het halstertouw losgeklikt, en liep ze gewoon steeds achter me aan als ik liep, kwam bij me staan als ik stilstond en ging dus achteruit toen ik 'back' zei, echt ongelofelijk, normaal loopt ze gewoon de andere kant op als ik haar los zet in de bak ofzo.

Kynshiri 'nog' is idd ook leuk om te doen, ga ik de volgende keer proberen Haha!.