Als de dood voor koeien

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_

Als de dood voor koeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 04:34

Mijn vriendin heeft een 5 jarig paard die als de dood is voor koeien. Het probleem is dat ze gelijk bij de bak staan en dat normaal rijden en grondwerk er dus niet meer in zit. Ze doet parelli en heeft ook die technieken etc al geprobeerd. We hebben ook aan de eigenaar gevraagt of haar paard bij de koeien mag kijken en er achter aan mag lopen maar dit wil ze niet. Heeft iemand tips voor dit probleem?

Cowgirl

Re: Als de dood voor koeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 11:56

Als mijn paard iets engs vind zet ik hem altijd met zijn neus erboven op.

Ga maar kijken wat er nou zo eng aan is. Meestal is het een hoop stennis maar als er dan aan geroken is is het goed.

Mijn tip is dus ook: Zet hem maar tussen de koeien.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:25

precies, toen mijn paard net in NL was, was ie ook panisch voor koeien, vooral zwartbonte (roodbont en beige moet ie kennen, die hebben ze in Oostenrijk ook)
De boer waar ik toen in pension stond, heeft hem meteen 2 weken tussen de zwart/bonte koeien gezet en z'n trauma was over.....

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 21:28

Helaas is de eigenaar van de koeien niet erg helpzaam en wil dus ook niet dat wij in de buurt van de koeien komen. Hij kan dus niet aan de koeien ruiken etc.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 21:38

er zijn vast wel meer koeien in de buurt.......

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 22:09

Helaas woon ik niet in Nederland en zijn er niet meer koeien in de buurt zoals in Nederland.

Kaileh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:17

god, ik herken dit.
Mijn paard begon eerst alleen maar de steigeren.
Na iedere dag toch een rondje erlangs lopen, als ze wegrend longeertouw eraan dat ze wat ruimte heeft.
Als ze er 'gewoon'langsgaat, supergoed belonen, is het bij de mijne weggegaan.
Oke, ze staat nog steds te shaken als ik erlangs moet, en schrikt wel is, maar gedraagd zich meestal.

succes Haha!
*die 'van mij'staan ook meteen aan de bak.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:11

De wereld vergaat als het paard van mijn vriendin langs een kudde schapen moet Clown Gestoord. Hij heeft een tijd bij schapen in de wei gestaan, maar dat is hij kennelijk vergeten. Hij vindt ze echt doodeng. Ook dingen die er op lijken zoals grote witte keien vindt hij eng Verward

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:37

en paard gewoon in zn uppie (of met een vriendje die niet bang is voor die koeien) een poos, lees: dag of wat, in de bak laten lopen naast die koeien?