Welk boek?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

o0marije0o

Welk boek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 18:10

Ten eerste weet ik niet of dit topic hier goed staat, maar ik denk dat ik hier de meeste mensen kan vinden die me kunnen helpen.

Ik ben erg geinteresseerd in dingen als freestyle, maar ben nog echt een leek.
Ik zou de lichaamstaal die een paard gebruikt wel eens willen leren begrijpen. En weten met welke houding ik welke lichaamstaal naar het paard uit. Ook zou ik aan de hand wel eens grondwerk willen doen. Niet altijd maar longeren of rijden op de manier van zadel op, hoofdstel om, sporen om en rijden.
Maar waar te beginnen? Ik heb geen eigen paard dus ik kan niet ineens alles omgooien. Maar ik zou het wel leuk vinden om de dagen dat ik er ben ook eens iets anders te doen dan de dingen die ik nu doe (rijden en af en toe longeren).

Weten jullie misschien een boek die mij op de huppel kan helpen? Waarin veel basisinfo staat en eventueel met oefeningen die je kunt doen?
Het moet een informatief boek zijn waar ik écht wat aan heb.

Valentijn

Re: Welk boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 18:12

Pat Parelli of Monty Roberts?

Boeken van hun zijn meestal erg interessant!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 18:57

Van montey roberts heb ik al een paar boeken gelezen. Een leesboek; shy boy en van de andere weet
ik de titel even niet meer. Dat was meer een praktijk boek. In dat boek werd lichaamstaal ook behandeld en werd de mens vergeleken met een tijger. Maar veel had ik niet aan dat boek, er werd verder in verteld hoe ze een paard inrijden zeg maar. En de join-up, die ik niet doen wil.

Van Pat Parelli heb ik nog geen boek gelezen. Was het niet zo dat je daarvan dan meteen een heel level bestellen moet (dvd paket )? Of was dat weer van iemand anders?

bedankt voor je berichtje Lachen

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:35

grondwerk van inge teblick en inderdaad parelli.
op de site van parelli kan je een gratis dvd aanvragen, kan je zien of je het wat vindt

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 19:36

oke! dat is super! Ik ga eens kijken of ik het kan vinden

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 22:59

Ik raad je aan het eerste boek van Emiel Voest te lezen, of zijn dvd/video te kijken. Dat gaat precies over wat je wilt weten Haha! Ook heeft hij een site. www.emielvoest.nl Succes!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 20:53

Ik las in een aantal topics dat grondwerk van inge teblick een échte aanrader is. Ik ga eens rondkijken om die ergens te bestellen of over te nemen van iemand anders. Lachen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:49

Inderdaad, het boek is ook niet zo duur en wordt ook vaak wel 2e hands aangeboden op marktplaats maar ook wel hier.

Succes met je paardje

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:04

ik heb hem nu ook thuis liggen, maar nog niets mee gedaan Bloos
van het weekend denk even Haha!