Ik heb een maand geleden een pony gekocht, en ben eens gaan speuren. Een eigenaar een ''stukje terug'' (niet de vorige, niet die daarvoor enz..) die had het dier gekocht met de mededeling ''hij is ook voor de kar beleerd'' maar nooit geprobeerd.
zondag hebben wij de stoute schoenen aangetrokken (hij staat gestald bij een man die zelf met zijn fries en hackney rijdt, en ook van andere mensen aleens een paard beleerd heeft)
We hebben eerst het tuig opgelegd, en daar werd het paard niet wakker van (oren opzij, voetje op rust, oogjes half dicht)
Daarna een beetje geprobeerd te sturen over het erf en in de bak, en hij luisterde verbazend goed..
daarna heb ik aan de strengen getrokken, om tegenkracht te geven, en ook dat maakte niets uit.
Toen een band erachter gehangen, strengen tegen en tussen zijn benen gedaan...
En toen de kar erachter en in de bak rondjes gestuurd..
(gelukkig geen fotos, want ik zat jankend op de kar

Maar gisteren hebben we hem er weer voor gezet, en we zijn een klein stukje over straat gegaan (paard is 99% verkeersmak, dus daar zou het niet aan liggen)
hier reed de man waar Diddle gestald staat, ik vond het te spannend.

(ja helaas zonder hoofdstel met oogkleppen, deze is besteld, evenals een liverpool, en die ga ik maandag of dinsdag ophalen

Zelf nog een stukje over de weg gereden, ging goed. En daarna in de bak

En nog een van de voorkant (en mijn blije kop

(dat plukje wat omhoog staat heeft iemand ooit als ''manen'' geknipt, en dat wordt nu weer voorpluk)
En daarna lekker brokjes eten

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden