hobbel neus door touwhalster?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Showpony

hobbel neus door touwhalster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 20:09

Ik heb vandaag voor het eerst gereden met mijn touwhalster en sportreins.
Nu zag ik na het rijden dat ze op de plaats waar de touwtjes op het neusbeen rusten dat er
afdrukken in de neus zaten van de touwtjes.

tijdens het rijden heb ik erop gelet dat ik alleen druk op de teugels had als het nodig was.
Verder viel het me wel op dat er een constante druk op het neusbeen stond door het gewicht die de knoop
in de sportreins vormt.

Hebben anderen dit ook?
Kan mijn pony hier blijvende schade (litteken weefsel) op t neusbeen van ondervinden?

BVD & MVG.

edit:ik zal in de loop van deze week wat fotos plaatsen

Showpony

Re: hobbel neus door touwhalster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 18:21

Nou poe poe, wat een drukte hier. Clown
T is schijnbaar een herkenbaar 'probleem' dus. Bloos
hehe.

Nou ik heb een oplossing gevonden om iig de afdrukken die de touwtjes op het neusbeen veroorzaken tegengaat: een stukje schapen vacht..simple as that.

als mensen nog interesse hebben in het resultaat hoor ik het wel, dan zal ik nog een foto plaatsten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:22

Het lijkt me sterk dat de knoop van het halster te zwaar zou zijn. Ik denk dan eerder dat de clip en/of de teugels te zwaar zijn.
Deze druk is er ondanks een bontje nog steeds, dus hier zou ik dan toch nog eens naar kijken. Knipoog

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 17:02

JoviBan schreef:
Het lijkt me sterk dat de knoop van het halster te zwaar zou zijn. Ik denk dan eerder dat de clip en/of de teugels te zwaar zijn.
Deze druk is er ondanks een bontje nog steeds, dus hier zou ik dan toch nog eens naar kijken. Knipoog

Ik zei ook niet dat ik dacht dat er een knoop in het halster zat die te zwaar zou zijn..quote:'Verder viel het me wel op dat er een constante druk op het neusbeen stond door het gewicht die de knoop in de sportreins vormt'.

de druk is er idd nog steeds met bontje, maar het ging mij voornamelijk om de afdruk die de touwtjes achterlieten.
Nu met bontje heeft ze daar geen last meer van.