praten met je paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

praten met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 14:03

Vorige week heb ik iets bijzonders meegemaakt en ik vraag me af of er nog meerdere mensen zijn die zoiets hebben meegemaakt. Een van de ezels voelde zich niet lekker, hij was benauwd en lag veel op de weide. Ik nam hem mee om te borstelen en een stukje te wandelen. Gewoon wat extra aandacht. Ik zat voor hem op het pad en hij liep om me heen te grazen. Ik vroeg hem eigenlijk meer voor de lol dan dat ik het serieus meende waar hij nou last va had. Hij raakte tot 3 keer toe mijn rug aan net onder mijn schouderbladen op mijn ruggegraat. Ik dacht dat het niks te betekenen zou hebben gewoon toeval. Hij kon daar immers geen last van hebben er was niets wat op rugpijn wees.
1 week later kwam de fysiotherapeute voor hem om hem te bekijken en eventueel te behandelen. Ze zei toen dat hij een kromming in zijn rug had net achter zijn schouders. Het leek wel alsof hij omvergelopen of gevallen was. Hierdoor had hij best veel rugpijn. Wat denken jullie is dit gewoon toeval geweest? Wie heeft er nog zoiets meegemaakt met zijn paard?

Mii_sQattii

Re: praten met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:06

Euhm.. ik denk dat geen toeval is hoor het kan zijn dat hij/zij je echt begreep en dus vertelde op zijn manier waar hij last van had..!
ik heb zo iest eigenlijk nog nooit meegemaakt maar ja wat niet is kan nog komen..!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:23

IK denk ook dat het geen toeval is hoor, ieder mens kan communiseren met dieren als je er maar voor open staat en jij staat er onbewust dus heel erg voor open.

M_ichje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:52

Ik geloof ook dat het geen toeval was, ezels zijn slim en zo te horen kende deze ezel je toch wel goed, het kan dus goed zijn dat hij je echt begreep! Ik heb ook nog nooit zo iets mee gemaakt... maar toch...

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:47

Ik denk ook niet dat het toeval was! Ik heb het zelf al meerdere keren meegemaakt. Het is de kunst om dit soort signalen op te vangen en er iets mee te doen Ja

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:50

Ik denk ook niet dat het toeval is, als je niet kan praten, hoe moet je dan iemand anders duidelijk maken waaar jij pijn hebt?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 21:01

ik vond het in ieder geval heel apart. helemaal omdat ik me op het moment erg in dit soort dingen aan het inlezen ben en cursussen ga volgen. Het lijkt allemaal haast geen toeval meer te zijn.

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:23

apart inderdaad , ik geloof dr ook zeker wel in...

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 13:59

ik denk ook niet dat dit toeval is. Ik heb een keer gehad dat mijn paard voor de zoveelste keer haar halster in de weide was verloren, toen ben ik het weiland ingereden en heb me heel duidelijk het halster voor gesteld. Ze hief haar hoofd op zo van O dat weet ik wel.. en liep met zekere tred naar een plek in t weiland... waar het halster lag!

fie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 14:05

Wat speciaal, maar misschien toeval of ook niet Verward
Zou allesinds onwijs gaaf zijn Vork Haha!

lovelymoon0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:46

Ik vind het wel erg leuk."
Het is mij nog niet gelukt om op die manier zo te communiceren.

Marjolein84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:57

Ik wil niet zweverig overkomen want dat ben ik helemaal niet maar communiceren met dieren is heel goed mogelijk. Meestal is het enige wat je hoeft te doen; Je heel sterk concentreren op het dier. Je zal er verbaast van staan wat je op zo'n moment allemaal kan leren en ontdekken van het dier

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:59

Als twee dieren elkaar krauwen, krauwen ze eerst de ander op het plekje waar ze zelf gekrabbeld willen worden...

Kan heel goed dat hij je duidelijk heeft willen maken waar het zeer doet.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 15:19

ik merk het nu ook steeds meer met mijn eigen merrie. Ze "zegt" mij tot waar haar grens is en wat ze kan. Ik heb nu een veel betere band met haar als eerst. Ik kan vanaf 200 meter afstand al zien hoe ze zich voelt en dat was eerst echt niet. Ze reageert ook veel sterker op mij, nu ik haar gevoelens kan begrijpen.

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:59

Ik heb een keer gehad dat ik van mijn paardje wegreed en het gevoel had dat ik een super lang gesprek met haar had gehad.
Ik heb dat wel vaker en ben continue met haar aan het praten. Heerlijk vind ik het!

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:17

ik had gister heel erg dom chico zn peesbeschermer verkeerd omgedaan, hij bleef net zolang met zn been in de lucht staan tot ik het zag Tong uitsteken

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:54

Kan zeker hoor Lachen
heb ook al zoiets meegemaakt..
mijn verzorgpony was hele tijd aan het zwaaien met haar staart en met haar hoofd, dat ik zei " waar zit de daas?" en dan ging ze in de richting van de daas.. die ik dan dood klopte Knipoog zo'n kleine dingen komen voor zonder dat je het echt beseft denk ik Lachen

PIB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:48

InekeH87 schreef:
Vorige week heb ik iets bijzonders meegemaakt en ik vraag me af of er nog meerdere mensen zijn die zoiets hebben meegemaakt. Een van de ezels voelde zich niet lekker, hij was benauwd en lag veel op de weide. Ik nam hem mee om te borstelen en een stukje te wandelen. Gewoon wat extra aandacht. Ik zat voor hem op het pad en hij liep om me heen te grazen. Ik vroeg hem eigenlijk meer voor de lol dan dat ik het serieus meende waar hij nou last va had. Hij raakte tot 3 keer toe mijn rug aan net onder mijn schouderbladen op mijn ruggegraat. Ik dacht dat het niks te betekenen zou hebben gewoon toeval. Hij kon daar immers geen last van hebben er was niets wat op rugpijn wees.
1 week later kwam de fysiotherapeute voor hem om hem te bekijken en eventueel te behandelen. Ze zei toen dat hij een kromming in zijn rug had net achter zijn schouders. Het leek wel alsof hij omvergelopen of gevallen was. Hierdoor had hij best veel rugpijn. Wat denken jullie is dit gewoon toeval geweest? Wie heeft er nog zoiets meegemaakt met zijn paard?

Ik geloof dat je paard je zeker kan vertellen wat er aan de hand is door het bij zichzelf aan te wijzen. Bv door z'n rug tegen je aan te duwen. Maar omgekeerd, de plaats aanduiden op jouw rug die pijn doet bij je paard, daar geloof ik niét in.

Dat gaat het vermogen van het paard te boven. het paard zou de link moeten kunnen leggen dat die wervel die pijn doet, overeenkomt met de wervel bij jou. Het paard zit fysiologisch al niet in elkaar zoals de mens, dus zou het paard al moeten gaan omrekenen waar bij jou die wervel ligt die bij hem pijn doet, snap je?
En bovendien is het paard zichniet echt bewust dat jij ruggenwervels hebt Knipoog

Hij zal wél iets te vertellen gehad hebben, daar ben ik het mee eens!

Lindske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:58

idd wel appart maar het gebeur ook veel meer dan je zelf denkt.
Om nu terug te komen op dat voor beld van die daas. Mijn merrie komt echt met gaar nek naast me staan en maakt ze zo een kleine beweging van allé sla der op! Maar ik denk dat dit dan eerder is omdat ze het gewoon is dat je ze dood slaat. Zij volgt gewoon de gemakkelijkste weg om der persoonlijke vliegenmepper in gang t zetten Knipoog
Maar ik denk wel dat die dingen echt kunnen ze komen jou toch ook troosten als je verdrietig bent. Dus waarom zouden ze jou niet zoeken omdat ze pijn hebben.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:53

Ik vertelde altijd mijn verhalen aan Wytske, en het leek alsof ze me echt begreep,

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:58

Ik heb het ook een keer meegemaakt bij een merrie met een peesblessure, die door een kennis van mij een Reikibehandeling kreeg. Ze ging er op een gegeven moment bij liggen, en wees met haar neus iedere keer weer naar het gevoelige been.

Zelf heb ik het een keertje meegemaakt dat ik van stal uit naar huis wilde vertrekken, en mijn op de laatste dagen lopende drachtige merrie net 10 minuten daarvoor voor die dag welterusten had gewenst.... Ik stap in de auto, start de motor, zet de motor weer af, stapo uit om nog een keer te gaan kijken en zie dat ze bezig is met de bevalling van het veulen.

Als je er open voor staat en de band met het paard goed is, kun je veel dingen van een paard te horen krijgen...

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 20:05

met die merrie van jou die moest bevallen dat heb ik ook ongeveer meegemaakt.
De moeder van Zuhra was ook hoogdrachtig en al 1,5 week over tijd. Ik was er s'middags en ik had echt een gevoel van vanavond gebeurt het ik moet bij haar blijven. Dus mijn moeder gebelt of ze mijn spullen wou brengen, mijn moeder kijkt naar het paard en zegt ze heeft bijna geen uier geen slappe banden of wat dan ook ze is niet eens onrustig, die bevalt echt niet vannacht. Uiteindelijk had ik behoorlijke ruzie met mijn moeder maar ik ben bij de merrie gebleven. Diezelfde nacht kon ik haar om 4 uur bellen en vertellen dat er een prachtig merrieveulen geboren was.

siouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:45

oh, heb ik nog nooit voor gehad. maar ik heb er ook nog niet voor open gestaan. misschien dat sommige dingen toch geen toeval zijn???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:25

Cassidy schreef:
Ik heb het ook een keer meegemaakt bij een merrie met een peesblessure, die door een kennis van mij een Reikibehandeling kreeg. Ze ging er op een gegeven moment bij liggen, en wees met haar neus iedere keer weer naar het gevoelige been.

Zelf heb ik het een keertje meegemaakt dat ik van stal uit naar huis wilde vertrekken, en mijn op de laatste dagen lopende drachtige merrie net 10 minuten daarvoor voor die dag welterusten had gewenst.... Ik stap in de auto, start de motor, zet de motor weer af, stapo uit om nog een keer te gaan kijken en zie dat ze bezig is met de bevalling van het veulen.

Als je er open voor staat en de band met het paard goed is, kun je veel dingen van een paard te horen krijgen...

Wonderlijke dingen zijn dat, idd. Het is leuk als je zo'n band met een paard hebt. Paarden kunnen je idd heel veel leren, en heel veel vertellen... ik blijf het schitterende, geweldige dieren vinden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:27

PIB schreef:
InekeH87 schreef:

Ik geloof dat je paard je zeker kan vertellen wat er aan de hand is door het bij zichzelf aan te wijzen. Bv door z'n rug tegen je aan te duwen. Maar omgekeerd, de plaats aanduiden op jouw rug die pijn doet bij je paard, daar geloof ik niét in.

Dat gaat het vermogen van het paard te boven. het paard zou de link moeten kunnen leggen dat die wervel die pijn doet, overeenkomt met de wervel bij jou. Het paard zit fysiologisch al niet in elkaar zoals de mens, dus zou het paard al moeten gaan omrekenen waar bij jou die wervel ligt die bij hem pijn doet, snap je?
En bovendien is het paard zichniet echt bewust dat jij ruggenwervels hebt Knipoog

Hij zal wél iets te vertellen gehad hebben, daar ben ik het mee eens!

Die uitleg van jou, die geloof ik idd wel... paarden kunnen idd prima vertellen dat ze iets hebben, en waar. Je moet er alleen voor open staan, willen kijken en leren.