[AR] testen of je fjord geschikt is voor de kar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sultannetje

testen of je fjord geschikt is voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 13:46

Volgens de vorige eigenaar liep Sultan ook voor de kar. Maar ik heb dat nooit geprobeerd. Nu staat mijn fjord te koop, maar kan een potentiële koper dit ook testen zonder kar? BV alleen met tuig of zo? Ik heb zelf dus geen kar waar ze dat mee kunnen testen. Hij luistert wel goed naar stem commando's ikzelf heb totaal geen verstand van mennen

Sjonniej

Re: testen of je fjord geschikt is voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:14

Gewoon netjes melden wat je ervan weet. Oftewel, je weet eigenlijk niets. Ze hebben ze verteld dat hij het ooit gedaan heeft, maar je weet niets zeker. Voor hetzelfde geldt heeft hij hem alleen besnuffeld.
Zeg de volgende eigenaren dan ook absoluut niets meer. Raad ze aan de fjord opnieuw te laten beleren, zodat ze zekerheid hebben. Als je vanaf 0 begint, merk je snel genoeg of hij al beleerd was. Maar het is zonde om hem direct voor de wagen te zetten met het idee: 'Hij doet het' en dat er dan blijkt dat hij nog nooit voor de wagen gestaan heeft, met alle gevolgen van doen.

duikertje

Re: testen of je fjord geschikt is voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:40

Je kan je paard of pony ook bij een erkend bedrijf laten beleren om voor een kar te lopen. Dan kun je altijd nog iets besluiten wel of niet doen, wel of niet verkopen. Dat is altijd handig lijkt mij. Maar vooral wat is de bedoeling van je paard, wat wil je ermee?