Help: dvd (boek) the classical seat series..??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tomm

Help: dvd (boek) the classical seat series..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 03:28

Hoi,

Ik twijfel om me de dvd van the classical seat series (by sylvia loch) aan te schaffen, leek me interessant... of... mis?

Heeft iemand van jullie de dvd: the classical seat series al gezien, ik vroeg me af of er wat nuttige info.. filmpjes etc.. opstonden.. of je wat kon bijleren enzo uit deze dvd?? O ja indien positief mss iemand die weet waar ik die kan verkrijgen met NL ondertiteling, lijkt me toch nog beter verstaanbaar Lachen
Er bestonden ook boeken van, mss iemand die dit kent?

Graag uw mening dan Tong uitsteken
Even linkje naar de dvd met uitleg: is wel int engels, eerste wat ik vond..
Classical Seat Series

Hopend op enkele reacties,
Tom.

(sorry als dit in verkeerde forum staat Bloos )

m_n4ever

Re: Help: dvd (boek) the classical seat series..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:47

ik heb deze dvd set! Vond het erg interessant om naar te kijken. Had toen boeken van Sylvia Loch aangeschaft (Dressage in Lightness, the Classical Rider en het boekje van the Classical Seat) en vond deze dvds een goede aanvulling. Erg leuk om de bewegende beelden te zien bij wat ik gelezen had (zag er toch anders uit dan dat ik me had voorgesteld)

Het boek Dressage in Lightness is zeker een aanrader om je in te lezen in 'dressuurtechniek' hierin worden allerlei oefeningen (tot hoge school) besproken, tekst is helder en de foto's zijn super, ook is er bij elk hoofdstuk een kader ingevoegd over hoe het paard de oefening ondervind (zowel met een 'uneducated' als met een 'educated' ruiter.
Ook de classical rider vond ik goed leesmateriaal maar dit is geen kant-en-klare dressuurtechniek maar autobiografisch geschreven waarin de klassieke dressuurmeesters besproken worden. Erg interessant allemaal Lachen

Geen idee of de dvds met NL ondertiteling te verkrijgen zijn..ik heb toen alles via de pagina van Sylvia Loch besteld... Probeer anders eerst eens aan de boeken te komen, staan vast wel in de plaatselijke bibliotheek.
(dit hoort denk ik niet onder natural horsemanship)