[AR] met een concourswagen dubbelspan rijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

met een concourswagen dubbelspan rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 19:45

wie heeft dit zelf of heeft dit wel eens gezien?
ik heb het nog nooit gezien, heb een paar maandjes terug een concours wagen gekocht, en zou graag dubbelspan rijden, is dit mogenlijk?

sammykuh

Re: met een concourswagen dubbelspan rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:14

ik heb dit weleens gezien met 2 welshjes ervoor. nou ik kan je melden dan zit je op een lanserende rakket. vooral als je hard gaat of op wedstrijd ofzo. er hoeft maar een kuiltje te zijn en je gaat omhoog.

dit omdat concourswagentjes licht gebouwd zijn en dus voor een enkel span om te doen zijn maar voor een 2 span zo licht dat ze bijna niet merken dat er nog wat achter komt.

zou het zelf nooit doen (het is natuurlijk ieder zijn eigen keus) maar vind het zelf levens gevaarlijk

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 23:40

ik zelf heb het nog nooit gezien, ook niet op concours oid, maar ik weet wel dat ze inderdaad zéer licht zijn, volgens mij zijn ze zelfs nog lichter dan mijn houten 4 wielige recreatiewagen, die is prima qua gewicht, is goed te trekken en rolt goed mee, maar een 2span shetten zou je er prima voor kunnen doen (gaat ook in de nabije toekomst zeker gebeuren) en er word standaard vaak ook een 2spanboom bij geleverd.

tsja, ik snap dat je het wagentje nu eenmaal gekocht hebt, maar vaak is het verstandiger om vóórdat je zo'n best wel grote aankoop doet, eerst eens even goed na te denken over wat je er allemaal mee wilt doen. Iemand met een enkelspan shet die eens in de maand een keer een ritje wilt maken heeft natuurlijk iets heel anders nodig dan iemand met een 2span pony's of paarden die graag comfortabel op rit wil kunnen gaan, maar ook af en toe eens een wedstrijdje of marathon wil mee gaan pakken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:05

Wij hebben het wel eens gedaan op wedstrijd met een tweespan hackney's, maar het is niet aan te raden, de kar is er inderdaad te licht voor.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:04

Idd de kar is vrij licht voor 2 paarden/pony,s
en ik vind het ook niet veilig

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:57

Wij hebben thuis een concourswagentje; wanneer ik er alleen met m'n pony mee rijdt gaat het al vrij hard Haha! Ik moet er niet aan denken wanneer er 2 van die pony's voor lopen Knipoog... Denk dat je dan beter een iets zwaarder wagentje moet hebben...