Galop!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AH_scim

Galop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 17:54

Hoe galoperen aan de longeerlijn.

Ik kreeg in mijn vorige topic het advies om iemand de logne vast te laten houden, en iemand de zweep, en om haar zo in galop te brengen. Dit is 1 keer gelukt. Ik was hier zo trots op dat ik het een paar dagen later weer wou proberen (1 galop om beide kanten en dan stoppen en belonen). Maar mevrouw dacht daar anders over Clown We hebben het nu 2x weer geprobeerd zonder goed resultaat.

Als ik daar nog veel langer mee door ga, word ze gewoon echt bang voor de zweep, ik wil niet dat ze het alleen maar ziet als een stok waar ze alleen mee geslagen kan worden. We hebben er naast lopen ook al geprobeert, (zo hebben we haar leren logneren) daar in draf vind ze het gewoon eng als er iemand naast rent.

Aan de hand is het mij ook nog nooit gelukt om haar in galop te krijgen. Een meisje die op haar rijd, is het wel gelukt naar veel moeite. Onder het zadel kan ze het dus wel, maar op geen andere mogelijkheid. Heeft iemand andere tips voor mij?

henkb

Re: Galop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:57

Onder het zadel het galopperen beginnen met de stem (naast de regulieren hulpen) en dan overnemen bij het longeren Lachen dan begrijpt ze wat de bedoeling is.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 18:00

henkb schreef:
Onder het zadel het galopperen beginnen met de stem (naast de regulieren hulpen) en dan overnemen bij het longeren Lachen dan begrijpt ze wat de bedoeling is.

Het probleem is, dat het meisje niet heel vaak kan, ze heeft een andere verzorgpony waar ze ook tijd aan moet besteden. Andere meisjes doe op haar rijden, kunen niet galoperen, en dat is dus ook niet te leren als mijn pony niet wil galoperen Clown

Ze heeft nu een tijdje op krukken moeten lopen dus heeft nu al erg lang niet kunnen rijden, dat ze onder het zadel gegalopeerd heeft is ook al een poosje geleden.

Shawny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 00:02

ik houd altijd de zweep iets hoger als ze niet wilt galopeeren.
of veel geluid maken met de zweep.
mischien heb je dit al geprobeerd, maar wie weet

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 10:26

Ja dat heb ik geprobeert, maar ze wordt zo bang voor de zweep, af te toe knijpt ze haar kont gewoon samen uit bangheid, en dat wil ik niet. Ze was toen ze bij mij kwam ook al bang voor de zweep. Dat i nu iets minder geworden, ik wil niet dat die erge bangheid weeer terugkomt.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 23:51

Je kunt je kleinmaken en 'op d'r achterhand' afkomen. Wanneer je dit doet geef je het commando 'galop'. Wanneer ze aanspringt, gelijk belonen...

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 18:27

Damber schreef:
Je kunt je kleinmaken en 'op d'r achterhand' afkomen. Wanneer je dit doet geef je het commando 'galop'. Wanneer ze aanspringt, gelijk belonen...

dan stopt ze en draait ze om, zo snel is ze wel Ach gut

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:25

longeer je in een afgezette cirkel?

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 12:50

Suzan1 schreef:
longeer je in een afgezette cirkel?

Dat heb ik gister gedaan, toen heeft ze weer 2 pasjea galop gedaan Haha! op de andere kant wou ze niet Huilen

er zijn kanten waar je uitkijkt op haar weiland, daar stopt ze telkens, daar staat nog een andere pony Vork

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:12

aanpakken dat paard! Stilstaan mag niet. Dan zweep erbij en voorwaarts houden. Als ze niet voorwaarts loopy, wil ze nooit in galop. Pak haar anders kort aan de longe, zodat je er goed bij kan met de zweep. Niet slaan, maar gewoon achter haar achterhand houden en als ze langzamer gaat, stemhulp + zweep.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 17:38

Machie schreef:
aanpakken dat paard! Stilstaan mag niet. Dan zweep erbij en voorwaarts houden. Als ze niet voorwaarts loopy, wil ze nooit in galop. Pak haar anders kort aan de longe, zodat je er goed bij kan met de zweep. Niet slaan, maar gewoon achter haar achterhand houden en als ze langzamer gaat, stemhulp + zweep.

In het begin is ze voorwaats, totdat ze geen zin meer heeft Clown

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:50

probeer dan in het begin al een galopje. En zin of niet.. een paard moet wel luisteren..

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 18:00

Machie schreef:
probeer dan in het begin al een galopje. En zin of niet.. een paard moet wel luisteren..

Ze heeft em gister op haar goede hand gedaan (linksom) 2 pasjes, rechtom is ze te veel afgeleid.
Ze heeft geen enkele consentratie als ze die andere pony ziet.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:00

hoe oud is t paar dvan jou dan?

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 18:05

Machie schreef:
hoe oud is t paar dvan jou dan?

11/13?? Ik heb haar nog niet lang, ik moet haar vorige eigenaar nog opsporen.

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:09

ik zet mijn paard altijd in galop door met de zweep een beweging te maken alsof je een tennisbal weg slaat.
ik doe dit bij het grondwerk met een touw, en dat snapte hij heel goed.
nu maak ik dezelfde beweging alleen dan met de zweep in mijn hand, en springt hij zo aan.
je kunt het altijd proberen, zowiezo misschien eerst een keer los het commando leren en dan aan de longeerlijn zetten

sharii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:12

Als je paard bang is voor de zweep kan je ook gwn veel met je stem en je benen doen je paard moet naar jou luisteren jij bent de baas en niet je paard

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 18:12

sharii schreef:
Als je paard bang is voor de zweep kan je ook gwn veel met je stem en je benen doen je paard moet naar jou luisteren jij bent de baas en niet je paard

hoe doe je dat met je benen als je longeert Bloos

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:14

Ik ken het probleem de pony die ik rijd heeft dat ook, Als je haar de galop hulpen geeft gaat ze keihard draven, en een zweep hoef je er niet bij te pakken (of je wilt aan denadere kant van het weiland liggen)

aan de logne doet ze het ook niet maar wij longeren haar ook niet zo vaak,,

sharii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:15

wrm longeer je hem dan alleen??? als die onder het zadel vertrouwen in je krijgt en goed naar je luisterd moet die dat ook met longeren doen hij mag niet denken ooo daat ligt me eten en daar staat me vriendje in de wei ij moet gwn naar je leren luisteren (is mijn mening hoor;))

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 18:24

sharii schreef:
wrm longeer je hem dan alleen??? als die onder het zadel vertrouwen in je krijgt en goed naar je luisterd moet die dat ook met longeren doen hij mag niet denken ooo daat ligt me eten en daar staat me vriendje in de wei ij moet gwn naar je leren luisteren (is mijn mening hoor;))

De reden warom ik er niet op ga, is omdat het een shetlander is en ik daar te groot voor ben.
Ik geen 2 meisjes les op haar (zijn nu nog aan het leren lichtrijden). En 1 meisje die wel kan rijden.
Haar lukt het nauwelijks om haar in galop te krijgen, ze heeft er nu ongeveer 4 keer opgezeten in alle tijd dat ik haar heb, (ze had nog een andere bijrijpony en liep een poosje op krukken). van die 4 keer heeft ze 2 keer een klein stukje gegalopeerd. De laatste ker ohz is al heel lang geleden (galop dan).

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:25

ohw, het is een shetlander..

Dat maakt het al 'anders'. Die zijn klein, en een zweep daarbij gebruiken.. lijkt me lastiger Haha!

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 18:29

Machie schreef:
ohw, het is een shetlander..

Dat maakt het al 'anders'. Die zijn klein, en een zweep daarbij gebruiken.. lijkt me lastiger Haha!

Had ik dat niet gezegt Bloos
Dat shetlanders eigenwijs waren wist ik al, maar nu vergeet ik het noit meer Clown

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:34

Longeerlijn wat korter pakken en dan goed voorwaarts drijven met je zweep en lichaamstaal... Als je shet goed voorwaarts is kan je de lijn langzaam laten vieren, maar zorg er wel voor dat je 'achter hem aan blijft gaan'.

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:36

wat dacht je van 1 erop 1 aan de longe en dan alleen met zadel en dan met dekje en dan niks, snappie?