Halsring

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Canthar

Halsring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 15:23

Hey,

inmiddels rijd ik wel vaker met alleen een halsring op onze joekel van een paard en het bevalt echt perfect, ik had nooit verwacht dat ze zo snel en makkelijk zou kunnen overgaan op deze andere manier van rijden! zijn er nog meer mensen hier die wel vaker met halsring rijden? wat vinden jullie ervan? zitten er ook nadelen aan?

v. Canthar

Inge_

Re: Halsring

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:47

Ik rijd ook wel is met halsring. Mijn paard luistert er ook goed naar en ik vind het een gaaf gevoel; alleen met een touwtje om zijn nek hem te kunnen sturen. Lachen Voor mij zitten er geen nadelen aan (rijd alleen in de bak met halsring trouwens )

Canthar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 19:09

ja, ik reed zelf ook tot nog toe alleen in de bak, en het is inderdaad een geweldig gevoel als je zo kunt samenwerken met je paard! dat je gewoon merkt dat je paard naar jou WIL luisteren, terwijl hij alle kanten op kan en (in mijn geval Tong uitsteken ) het poortje altijd open staat... ik ken zelf ook geen nadelen, maar ik dacht misschien weten anderen hier meer over dan ik.

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 20:00

Canthar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 20:21

wow zeg, ik heb even op je site gekeken - precies zo hoort het toch te zijn? mooie omgeving zeg, waar zijn de foto's genomen? jullie paarden hebben álles wat ze nodig hebben! echt geweldig, ik denk wel dat jij een paar van de gelukkigste huispaarden op aarde bezit en dat meen ik letterlijk! ik ben zelf beginnende Parelli-er en ik vind het zo mooi om je paard te zien veranderen... houd het graag zo natuulijk mogelijk Knipoog

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 20:24

Ik rij ook met halsring, bevalt uitstekend Haha! Geen nadelen eigenlijk, ook wanneer ik er een stukje naastloop buiten bij iets engs ofzo geen probleem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:09

Ik rij tussendoor ook met halsring. Het is idd heerlijk, voor ons allebei.

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 06:30

Canthar, ik doe m`n best voor m`n paardjes om het beste te geven zoals de vrijheid , tijd om te spelen , eten en rusten , als je dit gunt aan je paardje dan krijg je zoveel van hun terug ...zoals het wederzijdse vertrouwen , en dat moet er zijn anders lukt het gewoon niet om met een neck-rope naar buiten te gaan Knipoog

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 07:56

Yeps,hier nog een halsring rijder. Haha!
(foto's staan in mijn profiel geloof ik)
Ik rij er nu niet meer mee,maar toen ik dat nog wel deed vond ik het heerlijk.
Ik rij nu eigenlijk alleen nog met touwhalster,maar wel met losse teugel.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:02

he, kopen jullie die halsring apart in de winkel of gebruiken jullie gewoon een halstertouw. ik wil het namelijk erg graag gaan proberen, maar ik ben nog een leek op dit gebied. ik vind zelf dressuur en springen enzo erg leuk, maar mijn paard (een draver) heeft niet zoveel met dressuur, dus ik wil graag wat afwisseling voor hem, zodat hij die paar keer dat hij moet dressuren dan niet zo erg vindt. ik ga al erg vaak naar buiten enzo, maar ik wil nog meer proberen. ik was begonnen met vrijheidsdressuur, maar ik denk dat ik daar het geduld nog niet en de tijd nog niet voor heb, dus daar ben ik mee gestopt. misschien in de zomervakantie weer beginnen. als jullie nog andere tips hebben hoor ik het graag.

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:01

ik heb de mijne zelf gemaakt , maar je kunt ze ook kant en klaar kopen , of men neemt een halster touw

alleen je schrijft zelf dat je weinig geduld heb en tijd .....met een neck-rope rijden zul je ook het geduld en tijd moeten hebben wil je met zoiets kunnen starten Knipoog

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:15

ja dat snap ik. tijd om te rijden heb ik genoeg, maar om daarna nog eens vd te oefenen red ik niet. met rijden heb ik heel erg veel geduld, moet ook wel want anders bereik met rijden absoluut niks bij hem omdat het nogal een heethoofd is. en het geduld bij vd komt omdat ik op tijd naar huis moet en dat ik daarvoor dan nog even vd wil oefenen, maar dat het nog niet helemaal goed gaat, terwijl ik naar huis moet. want ik wil eigenlijk pas stoppen als de oefening of goed gaat tot waar we het geoefend hebben of een stapje verder is. en het is een beetje een klier, want hij snapt erg goed wat ik van me wil en dan gaat hij me zo aankijken van doe het lekker zelf. Haha! erg grappig eigenlijk als hij dat doet. maar op dat moment verlies ik mij geduld dus een beetje en stop ik er dus mee. nog 1 van mijn zwakke punten waar ik aan werk. gaat al beter. Haha!

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:52

misschien om en om doen , 1 dag rijden en de volgende x alleen vden of met combinatie met grondwerk ....dan heb je alle tijd Knipoog

is misschien beter dan alle 2 tegenlijk ... Haha!

Canthar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 18:19

hoe zit dat bij jullie dan als jullie over straat gaan met alleen een halsring? krijgen jullie opmerkingen? ik ben vandaag weer buiten geweest met halsring en ik merk wel dat de mensen op straat me een beetje vreemd aankijken, alsof ze niet helemaal snappen waar ik mee bezig ben...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:46

Ik zelf heb het alleen in de bak of wei gedaan,maar nooit buiten.
Dat durf ik niet echt aan.
Zal wel tussen mijn oren zitten,maar toch..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:02

Bij mij hetzelfde hoor TL.
Maar ik herinner me nog dat ik een aantal jaar geleden dacht dat ik niet bitloos naar buiten zou durven. En moet je ons nou zien! Haha!
Dus ik zie het wel als een uitdaging (met halsring naar buiten) en deze zomer ga ik er een begin mee maken. Knipoog

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:12

Ik rij ook af ten toe ter afwisseling met een neckrope Haha! Voornamelijk in de bak, heel af en toe buiten maar meer om even uit te stappen in het bos. Ik maak er geen hele ritten mee. Heb een erg schrikkerig paard, hij vertrouwd mij nog niet volledig als leider en daarom vind ik het niet verantwoord om te ver het bos in te gaan. Maar in de bak is het echt leuk Haha! Echt een heerlijk gevoel om te merken dat je een paard met zo weinig en zo licht kan sturen.

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:37

Citaat:
hoe zit dat bij jullie dan als jullie over straat gaan met alleen een halsring? krijgen jullie opmerkingen? ik ben vandaag weer buiten geweest met halsring en ik merk wel dat de mensen op straat me een beetje vreemd aankijken, alsof ze niet helemaal snappen waar ik mee bezig ben...

ik doe niet anders Haha! ik word als dorps gek betiteld , ach ja moet wel lachen als ik een paar ruiters tegen kom in de bossen , ze vallen bijna van het paard af van verbazing Tong uitsteken

ze snappen het gewoon weg niet dat dit ook kan

Canthar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 19:47

ja daar heb je volgens mij ook echt gelijk in, bispax, ik krijg vaak vrij geirriteerde blikken te zien... en als je dan langs de manege komt waar iedereen netjes in rijkleding en met geheel opgetuigd paard rondloopt kijken ze je aan alsof je een moordenaar bent, terwijl je toch eigenlijk andersom zou verwachten Tong uitsteken op dit moment hebben ze weer eens zo'n sneu concours bij ons, dus ik ga op zondagavond lekker eens op de springplaats rondrijden en showen met mijn halsringetje Haha! heerlijk is dat toch! maar goed, dat is mijn zicht op die dingen, ik ben nogal extreem wat dat betreft, dat moet ik toegeven Duivel

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 21:30

ja, dat is wel zo. maar het probleem is dat mijn paard nogal een heethoofd en een drukte maker is. en als hij dus een dag weinig doet, is hij de volgende gewoon niet meer te houden en haast niet meer te rijden. misschien met bitloos of met halsring dat het wel gaat.

Canthar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 21:45

je kunt het altijd proberen zou ik zeggen. het kan echt geen kwaad, zorg wel dat je in een afgesloten gebied rijdt (wei, bak, enz). je kunt het ook eerst proberen met gewoon een bit in of een halster om, maar tegelijk een halsring om. de teugels laat je gewoon liggen en gebruik je alleen in gevallen van onzekerheid. zo heb ik het in het begin gedaan.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 21:46

Inge_ schreef:
Ik rijd ook wel is met halsring. Mijn paard luistert er ook goed naar en ik vind het een gaaf gevoel; alleen met een touwtje om zijn nek hem te kunnen sturen. Lachen Voor mij zitten er geen nadelen aan (rijd alleen in de bak met halsring trouwens )

Inndd... doe het alleen niet vaak. (wel een hoofdstel om en teugels los)Meneer schrikt erg snel van onverwachte dingen...

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 21:47

ik heb m`n paardjes de heledag buiten staan met schuilstal , zo blijven ze zelf de heledag in beweging , dan heb je geen explosie bij de paardjes ....dat scheelt dus altijd , oja de mijne is een kruising arabier ...dus ook wel een heet hoofd

Canthar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 21:58

ogh, ik heb een warmbloed (kanjer van een dier) en een welsh x arabier (dus ook niet de kalmste) maar het gaat tot nu toe allemaal perfect! de warmbloed is nog vrij onervaren, die is vroeger heel veel engels gereden en is niet vaak buiten de bak gekomen, dus die wil nog wel eens snel schrikken! de welsh-mix is een echte energiebom, ondanks dat onze paarden net als die van jou, bispax, het hele jaar door buiten lopen een een schuilstal hebben. als de kleine buiten komt wil ze altijd wel graag wat harder lopen dan de rest en na de eerste galop loopt ze helemaal warm en wil ze gelijk nog een keer (en owhee ze moet achterop lopen) Tong uitsteken ik heb daar niet zo veel problemen mee, als zij wil lopen mag ze dat vaak van mij. de laatste tijd is ze sowieso al veel rustiger, vooral als ik met halsring rijd. het is gewoon zo veel simpeler!

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:11

de mijne staat ook op het land. ongeveer 7 uur door de weeks en 12 uur in het weekend. ligt er een beetje aan. en nog steeds blijft hij druk met rijden en ook op stal, dus daar ligt het niet aan. ik denk zelf dat het komt omdat het een draver is. hij heeft tijdens het koersen volgens mij wel het een en ander mee gemaakt want hij was bang voor de zweep en kopschuw.