[VD] Hoe moet ik mijn pony leren buigen..?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

punkielover

[VD] Hoe moet ik mijn pony leren buigen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 19:32

Ik ben altijd opzoek naar vertrouwen van bijde kanten..
dat is er nu wel degelijk..

Maandag man ik de tijd voor een uitgebreide poetsbeurt (resultaat was niet geweldig ivm witte pony). Het ging lekker. Ik had Femke een halfhoofdstel aangedaan, bandages, en de longeerlijn. De bedoeling was dat zij mij volgde. Dit heb ik eerst geoefend mét losse longeerlijn. Later zonder..
Dat houd in voor mij: Ik ga lopen, femke volgt. Ik sta stil, Femke ook. En ik ga rennen, Femke ook. Ik ga lopen, Femke ook. Dit gaat echt perfect! Lachen

Ze geeft op commando ook een voetje. Nog niet helemaal perfect, maar zo is het al prima!

Máár!
Hoe verder ? Ik wil haar graag laten buigen.. maar hoe moet ik dit doen. Ze snapt er werkelijk niets van als ik bijvoorbeeld haar ene voet naarvoren zet, en dan lok met snoepje, of andere voet optil..

Dús, HOE MOET IK MIJN PONY LEREN BUIGEN???

Iemand tips?

Pluttersput

Re: [VD] Hoe moet ik mijn pony leren buigen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:33

Ik heb het bij die van mij zo gedaan:
Eerst een brokje tussen de voorbenen door, en dan zorgen dat ze dat met hun hoofd volgen. Dus dat ze met hun hoofd tussen hun benen uitkomen. En toen dat goed ging, heb ik langzaam een voetje naar voren gezet, en tja, nu kunnen ze het, Maar je moet vooral veel geduld hebben, en niks overhaasten. En vooral het vertrouwen dat je nu met je pony hebt niet schenden Knipoog
Groetjes, mij

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:18

eerlijk gezegd zou ik niet met zo'n groot en moeilijk kunstje beginnen Lachen omdat ze nog niet weet wat je van haar verlangt Lachen
er zijn er nog zoveel leuke Knipoog

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 13:02

Buigen is een van de makkelijkste kunstjes hoor. Knipoog
Ik heb mijn paard gewoon wortel tussen der benen door gegeven. En dan steeds verder naar achter die wortel, om er dan bij te kunnen gaan ze vanzelf hun benen verzetten. Heeft bij 3paarden gewerkt! Haha!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 13:14

Ik heb het ook zo geprobeerd, maar madame boog gewoon zover door tot ze er geen zin meer in had, dan draaide ze zich om en probeerde zo het snoepje te snaaien (ze wist ook niet beter)

Mijn pony buigt nu met één knie op de grond, neusrug op de grond, en het andere voorbeen wat vooruit.

1) met hoofd tussen benen. Dit snappen ze redelijk snel. Ze hoeft dat niet op commando te doen, als ze maar snapt dat hand volgen tussen benen = snoepje

2) (Je zou deze stap over kunnen slaan, maar het is heel nuttig het wel te doen. Ik heb dit er in ieder geval tussen gezet, omdat ze stap 3 niet gemakkelijk kon doen)
Je zet één been naar voren (voor ons was dat linkerbeen naar voren), en dan hoofd tussen benen. Dit duurt over het algemeen wat langer, bijvoorbeeld omdat ze hun been terug zetten. Niet verder gaan totdat ze snapt dat haar been naar voren moet (tot waar jij het wilt) en dat ze het daar moet laten staan, en tot ze dit ook zelfstandig kan.

3) Je zegt dat het andere been (als links naar voren moet, moet rechts eronder) opgetild moet worden, en geeft haar dan tussen haar benen een snoepje. Nog niet te ver gaan de eerste paar keer, maar steeds een beetje verder. Op een gegeven moment komt ze vanzelf met haar knie aan de vloer, en dan heb je hem Lachen

Danino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 00:32

Ik probeer dat ook met mijn verzorgpony maar die loopt naar achteren Bloos

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:03

ik doe het met een beetje bix tussen haar voorbenen.
Ze buigt haar hals al mooi tussen haar voorbenen door.

Soms gaat ze gewoon naar achteren lopen haha.

_soraja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 15:45

khirshanta wat jij omschrijft is eigenlijk het compliment maar je kan het ook als buigen zien

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:24

idd, en bij het compliment mag de neus niet op de grond liggen, en bij de buiging ook niet..
en nee, de buiging hoort tot de zwaardere kunstjes.. het is voor sommige paarden mss wel makkelijk te leren, maar lichamelijk is het nogaltijd zwaarder dan bv kusje geven en flemen enz.
en als je wilt dat je pony het goed snapt en (evt.) beter uitvoert is het handig om met kleinere kunstjes te beginnen omdat ze dan al weten dat je iets van hen verwacht en ze dan meer zelf beginnen mee te denken..

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:02

Ohw, ik vond dát juist altijd buigen. Dat was in ieder geval mijn manier van buigen Lachen

Het is dus inderdaad een versimpelde versie van het compliment, ook laaaannnggg niet zo diep, en ik ga er ook niet mee verder. Het is een mooie buiging vind ik Haha!

xMelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:00

Ik heb het zo gedaan: Eerst aan het koekje laten ruiken, maar zorgen dat hij het niet opeet. Dan een stukje richting zijn borst. En als ik zag dat hij zijn hoofd bijna weer omhoog deed, kreeg hij het koekje. Zo gingen we steeds iets verder. Daarna heb ik het commando Buiging toegevoegd. Elke keer daarna zei ik buiging en dan tikte ik met mijn hand met het koekje op zijn singelplek. Daar deed hij zijn hoofd dan heen en dan kreeg hij het koekje.