Zit vast tijdens longeren.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maartje123

Zit vast tijdens longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 17:29

Mijn pony zit erg vast. Ik longeer haar vaak. Maar als ik haar los longeer kijkt ze alleen maar naar buiten. En als ik haar met een bijzet of pessoa teugel longeer probeert ze even goed noch naar buiten te kijken en kantelt af en toe haar hoofd. Nu had ze laatst een hele dikke lip aan de linker kant de kant waar ze vast zit. Nu heb ik wel een ander bit aangeschaft een speciaal bit van K&K. Maar heeft iemand tips wat ik het beste hier aan kan doen.

Sabbientje

Re: Zit vast tijdens longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 08:08

Heb je dit probleem alleen bij longeren of ook bij het rijden?
Indien je bij het rijden ook het idee heeft dat ze vast zit, zou je er het beste eens een Fysio naar kunnen laten kijken.

Is het 1 kant of zijn het beide kanten dat ze vast zit?
En ook belangrijk is hoe zet je je pony bij?
Er zijn verschillende manieren om je paardje los te werken aan de longe. Zelf vind ik de manier van Lammert Haanstra heel fijn of een Pessoa.

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 11:33

Ik longeer haar af en toe met pessoa. Er komt morgen een fysio/osteopaat voor mijn pony.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:37

Wat doet ie als het dier longeerd aan een halster. Loopt ie dan ook met het hoofd naar buiten. Of alleen met een bit.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:25

Klinkt als een scheef paard? Lachen De ene kant gaat makkeliker dan de andere kant? Lachen

juul_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:33

rakkertje13 schreef:
Klinkt als een scheef paard? Lachen De ene kant gaat makkeliker dan de andere kant? Lachen

tjaa dat kan lastig zijn je kan ook proberen eens beiten te gaan longeren in een bak ofzo zodat jij lkkrr kan kijken ... na een tijdje zal hij toch wel uitgekenen zijn??? Verward
of probeer ergens te gaan longeren waar hij niet naar buiten kan kijken

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 17:10

Dat gaat niet bij ons.Maar een normaal paard hoor niet zo erg naar buiten te kijken tuurlijk kijken ze wel een naar buiten als ze iets spannends zien maar die is de hele tijd en het hele rondje.

Ik longeer haar ook vaak los dat doet ze het ook en alleen met halster of hoofdstel doet ze het oook soms wel iest minder.