Hey, ik heb sinds afgelopen vrijdag een nieuw verzorgpaardje, en wil daar graag een band mee opbouwen, o.a. dmv Natural Horsemanship.
Het is alleen zo dat het wat lastig gaat, en misschien hebben jullie nog wel handige tips die zouden kunnen helpen, waar ik misschien nog niet aan gedacht heb..
Het zit namelijk zo;
Mira is een merrie van 13 jaar oud, en de eigenaresse is er 2 jaar geleden een keer afgevallen, waardoor ze er niet meer op durft (Hoofd tegen de palen in de bak)
Mira is nu dus al 2 jaar niet meer bereden, en staat voor de rest met een
paar andere paarden in de wei.
Ik ben al een paar keer er naartoe gegaan, en ben gewoon naast het weiland gaan zitten, om te kijken hoe ze in de groep reageert. Ze is echt het baasje in de groep (Niet heet ofso, ze is juist rustig, maar ze hoeft maar iets te doen, en de anderen luisteren.)
Nu is het zo dat er geen bak oid is, en ze kan volgens de eigenaren ook niet alleen staan, dus als ik iets met haar wil doen moet ik dat gewoon in de wei doen met de andere paarden erbij.
Ik heb dus gewoon heel dominant (Maar wel oplettend) in de wei rond gelopen, en de andere paarden kwamen af en toe wel achter me aan lopen, draaiden mee, stopten als ik stopte, etc.
Maar Mira trekt zich er niet echt veel van aan, staat wel een beetje te kijken, maar dat is dan ook alles.
Hebben jullie tips om haar aandacht te trekken/ om maatjes te worden met haar? (Moet dus wel in de wei kunnen, terwijl de andere paarden ook allemaal los lopen..)
Wie weet weten jullie nog wat, alvast bedankt!