Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
gucci_girl schreef:Over ervaring gesproken: heb al 13 jaar ervaring met paarden, 3,5 jaar bijrijdpaarden gehad en 1,5 jaar een eigen paard. En reken er maar op dat ik VAAK heb gelongeerd.
Maargoed.. het gaat niet om mijn ervaring maar hoe ik dit op kan lossen
beantsje schreef:gucci_girl schreef:Over ervaring gesproken: heb al 13 jaar ervaring met paarden, 3,5 jaar bijrijdpaarden gehad en 1,5 jaar een eigen paard. En reken er maar op dat ik VAAK heb gelongeerd.
Maargoed.. het gaat niet om mijn ervaring maar hoe ik dit op kan lossen
Niet in de verdediging vliegen...je schreef dat het paard het bij zijn eigenaar wel goed doet. Daarom trok ik de conclusie dat het aan jou lag. Logisch toch?
beantsje schreef:gucci_girl schreef:Maar dit moet je wel even leren met een paard die dit kent en je moet beseffen dat sommige paarden de eerste keer wat heftig kunnen reageren als ze de buitenlonge achter tegen hun billen voelen.
binkytopper schreef:dat had ik ook met mijn verzogpony!
ik ben doen een x behorlijk boos geworden en er op los gemept!:$
ze dee het doen niet weer
Chakkie17 schreef:beantsje schreef:Maar dit moet je wel even leren met een paard die dit kent en je moet beseffen dat sommige paarden de eerste keer wat heftig kunnen reageren als ze de buitenlonge achter tegen hun billen voelen.
je kan ook (met een degelijke longeersingel) de 2e teugel (of buitenteugel net hoe je het noemen wil) via de rug naar jouw terug laten komen, mits je gebruik maakt van een shabrak want anders kan het gaan schuren...
ik heb ook met dit probleem te kampen gehad, en kreeg toen deze tip van m'n instructrice vanwege het feit er voor mij geen paard in de buurt beschikbaar was om mij het principe met 2 lijnen te leren,,,
khirshanta schreef:Voor zover ik weet, is dat zo. Heb laatst nog bij een vriending gelongeerd (haar paard) en dat gaat prima, maar ik denk dat ik inderdaad maar eens ga proberen een round pen op te zetten.