Is het mogelijk om een merrie en hengst in 2span te zetten? Otje is best wel eh, 'bitchy' naar andere pony's en paarden, deze 2 staan echter bij elkaar in dezelfde weide en kennen elkaar dus ook prima, potentiele spangenoot is dan ook een veulen van haar

Als ze zich bijv. een beetje zich bitcherig zal gaan gedragen in 2span, is dat dan op een bepaalde manier af te leren of op een andere manier te voorkomen?
En dan mijn 2e vraag:
Als je een 2span maakt van een supermakke, bomproofe ervaren pony en een redelijk groene pony die net beleerd is in enkelspan en dus nog niet zó ervaren is met het aangespannen werk,
aan welke kant zetten jullie dan de 'groenere' pony? ik dacht zelf aan rechts, aangezien ik veel buiten rij (en ook over de weg moet om ergens op een rustig plekje te kunnen trainen) en dan dus de wat groenere pony niet direct langs het verkeer heen loopt.
Aan de andere kant is het zo dat de groenere pony dan dus wel met allerei dingen langs de weg te maken kan krijgen zoals (omgevallen)containers, pionnen, dat soort dingen

Wat is jullie voorkeur, en waarom?

Edit: typefoutje