Clickertraining om vertrouwen te krijgen in vreemden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alicia2u

Clickertraining om vertrouwen te krijgen in vreemden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 12:20

In deze topic kun je lezen over de problemen die anderen met mijn paard hebben. Ikzelf heb geen enkel probleem met mijn paard. We behandelen elkaar met respect en vertrouwen. Echter, als mijn paard met andere mensen te maken krijgt zonder dat ik erbij ben, gaat het schijnbaar mis. Dit heeft geresulteerd in verschillende kleine, maar erg vervelende incidenten en de meeste pensionklanten, plus de stalhouder en zijn vrouw zijn bang van mijn paard.
Is er een mogelijkheid om clickertraining te gebruiken om zo mijn paard te leren dat hij andere mensen ook met respect moet behandelen en naar hen moet luisteren?
Ik ben op dit idee gekomen omdat het geluid van een clicker veel neutraler is dan mijn stem en de lichaamstaal die ik gebruik om normaal gesproken mijn paard te belonen en daardoor dus ook door anderen gebruikt kan worden. Als ik er wel bij ben, probeer ik mijn paard met zoveel mogelijk mensen in contact te laten komen en ik denk dat clickeren hierbij ook kan helpen.
Wat vinden jullie?

Alicia2u

Re: Clickertraining om vertrouwen te krijgen in vreemden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 07:51

Niemand?

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:46

Ik denk van niet.
Want door het clickeren is hij nog meer gericht op JOU..
Jij geeft immers de snoepjes.
jij vraagt dingen van hem.

Dus ik denk niet dat dit de goede optie voor jou is,
om je paard aan andere te laten wennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:53

ik denk het ook niet.. ik heb clickertraining met de hond gedaan, en ze luisterd prima naar mij, maar als mijn moeder er mee bezig is, luisterd ze minder goed.. als hij bang is als jij er ook bent, kan je het wel oefenen, maar dit zal weinig helpen als het alleen zo is, als je er niet bent..

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:00

Ik denk ook dat het lastig gaat worden, maar ik weet natuurlijk niet wat ze precies tegen andere mensen doet.
Maroush deed een tijd heel lelijk naar andere paarden sinds dat ze er door 2 in elkaar was gemept. Ze kan op commando kusjes geven en toen hebben we d'r geleerd dat ze ook paarden op commando kusjes ging geven. Op die manier kon ze wel weer 'normaal' tegen een ander paard doen.
Misschien helpt het als je zoiets probeert of andere mensen met d'r laat clickeren. Maar dat ligt er ook aan wat voor incidenten jij het precies over hebt.