1e keer na een dag halfuur rijden, halfuur stappen en dan even longeren. We hadden best veel gedaan met dat beest en hij had er niet zo'n zin in.. Maar wij wouden alleen ff kijken of hij wou longeren. Nou, het verliep vaag, hij kwam steeds naar het midden en al hield je de zweep ertussen blokkeerde hij, draait (op afstand) naar je toe en blijft dan staan. Na een hele poos ging ik met hem op het midden staan en liep ik achteruit richting z'n achterhand en steeds een tikje achter z'n achterbenen.

Wij dachten dus dat hij bijna nog nooit was gelongeerd enzo, en dat hij de galop moeilijk vond (met rijden wou hij ook al niet in galop..)
2e keer, als eerste gelongeerd (halfuur longeren & halfuur losgooien) Beginnen we zo, galoppeert hij keurig op de linkerhand, na 2 rondjes lieten we even draven, denken we: 'Nu even de andere kant op', wil meneer niet meer.. Ernaast lopen werkte ook niet, ook niet als je een tik met de kleine zweep achter hem/tegen z'n achterhand gaf.. Dan blokkeerde meneer. Deden we het zonder zweep blokkeerde meneer ook. Toen is mijn vriendin ervoorgaan rennen, en toen hobbelde hij er een beetje achteraan.

Nu ging hij dus makkelijk in galop enzo, was zelfs klaar voor een paar bokken maar naar de andere kant, ho maar?
Wij vragen ons af, is dit gewoon ouderdom of luiheid, en wat kunnen we er het beste aan doen?

xx. LF_xx_D