Buigen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Buigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 17:21

Ik ben nogsteeds aan het VDen maar ik heb jammer genoeg weinig tijd maar als ik tijd heb oefenen we wel.
Nu heb ik alleen een probleem met de buiging...
Hij snapt namelijk dat hij moet buigen en gaat ook netjes met zn hoofd naar beneden en plaatst zn gewicht naar achteren MAAR hij snapt niet dat hij met beide benen naar voren moet staan. Hij heeft altijd geleerd vierkant te staan en zo gauw ik een voorbeen naar voren zet en dan de andere ernaast wil zitten sluit hij achter weer netjes aan. Hij snapt dus niet dat hij breed moet staan.
Aan de kant waar ik sta met de buiging doet hij nu wel zijn been naar voren maar de andere krijg ik er niet bij.
Nu had ik het al samen met mijn vriend geprobeerd dat hij het andere beentje erbij zette maar dat snapt Toy niet.

Hoe kan ik hem nou zo ver krijgen dat hij zeg maar heel lang gaat staan met twee voorbenen naast elkaar?

ExX

Re: Buigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:07

ik kijk mee maar dat hoeft toch niet?
ze moet met de knieén op de grond.
en dat doet die van mij niet!! Huilen

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 08:04

ExX hij moet niet knielen of een compliment maar de buiging!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 09:14

Niemand die mij kan helpen??

binkytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:42

neem een handje brokken,
leg je hand met de brokken tussen zijn voorbenen op de grond
mijn pony doet het dan wel
messchien dat de jouwne het dan ook gaat doen Vork

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 22:18

Ja dat doe ik dan al alleen zet hij dan een been naar voren waardoor hij uit evenwicht raakt!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:16

Ik zet een paard altijd achteruit en weer vooruit totdat de ruimte tussen de voor en achterbenen groter is. Dit kost veel geduld want veel paarden stappen direct weer bij, maar op een gegeven moment staan ze ineens wel zo als je wilt. Doe het ook echt stapje voor stapje, dus door tegen de linkschouder aan te duwen gaat het linkerachterbeen naar achter, maar direct tegenhouden op het moment dat hij achterwaarts stapt zodat er ook maar 1 voet verplaatst wordt. Daarna tegen de rechter schouder aanduwen voor het rechterbeen. Door hem aan het halster opzij te trekken zetten ze vaak het been aan die kant als eerste naar voren en opzij en dan direct de beweging weer stop zetten. Vergt wat oefening en geduld maar als je paard het eenmaal snapt heb je hem in no time wijdt staan en na verloop van tijd gaat hij uit zichzelf al wijdt staan.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 12:26

Bedankt Amable ik ga het proberen!!