[AR] schoftje geeft drukplekken aan de zijkant

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viktor00

schoftje geeft drukplekken aan de zijkant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 09:08

Vorig jaar heb ik een flinke drukplek gekregen van mij ideal schoftje, naar de zadelmaker geweest paste perfect volgens hem.
Misschien lag het aan de stophaken deze van de lamoen afgehaald en de tuigbeschermer er af halen. Maar toen werd het helemaal een ramp. Andere zadelmaker om raad gevraagd, ik het ideal schofje zaten harde stukken om het een vorm te houden een wol gevuld schofttuig zou de uitkomst zijn. ik een schoftje van BR gekocht wat denk je opnieuw witte haren maar niet allemaal boven op zijn schoft je ziet het schofttuig helemaal er inzitten. Op de schoft en aan de zijkant. Ik gebruikte een polypad eronder ben nu overgegaan op een wollen onderlegger. De witte plekken zijn niet pinjlijk er is geeen vocht ingelopen. De singel zat niet te strak. Het kantelde wel wat naar achter door de bouw van mijn haflinger. het schoftje leg ik nu wat naar achteren. Hebben anders mensen ervaringen met witte haren aan de gehele zijkant van zijn of haar paard? Of met andere van deze bovenstaande problemen.

Nouvel

Re: schoftje geeft drukplekken aan de zijkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 23:01

Heb je misschien een vrij breed paard?
Het kan natuurlijk net als bij een zadel dat het model van je schoftje te smal is voor de rug van je paard, dan gaat het knellen of er teveel bovenop staan en dan krijg je drukkingen...

Misschien kun je het dan wijder laten buigen en of een wijder model schoftje zoeken...

Wij hadden precies het omgekeerde...
We hebben een tuig hangen waarvan het schoftje te wijd is voor mijn paard, deze valt te ver over de rug heen en druk daardoor bovenop de ruggegraat...

HMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 23:05

Dit probleem hebben wij ook gehad.. Dan heb je het schofje op de verkeerde plek liggen, met een bredere pony heb je daar vaak last van. leg het schofje gewoon een hand verder naar achter. En soms wil een goede onderlegger ook helpen. Deze heb je van Gel, Bont, gewoondekje, sky, enz.. gewoon kijken wat het beste werkt bij jou paard. Succes ermee

viktor00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 07:39

Mijn haflinger is niet echt heel breed, maar het lastige is dat hij geen schoft heeft. Dus dan heb je aan de bovenkant een plat stuk Inmiddels is het schoftje wat meer platgeslagen zodat deze van boven platter is en dus breder evt kon de zadelmaker de kussens verstellen dat er nog meer ruimte ontstaat bij de ruggegraat en dus brederer is. Een stukje naar achter ben ik nu ook aanhet uitproberen. Welke onderleggers hebben jullie ingebruik en wat zijn de ervaringen.