Ik ben een vriendin van Linda maar heb geen internet dus kan zelf niet op Bokt.. Toch wil ik even een paar dingen weten..

Mijn pony (haflingermerrie, 9 jaar, vrij pittig, buiten niet snel schrikachtig..) heeft bij haar vorige eigenaren altijd voor de kar gestaan. Marathons ed gelopen en deed dit, volgens de eigenaren, erg braaf. Ze gingen met haar elke week met een paar mensen uit hun dorp lange ritten maken en ze was dan wel voorwaarts maar volgens hen niet té en makkelijk terug te nemen..
Volgens mij vind Hope het heel erg leuk en ik wil ook graag leren mennen.
Nu is het dus zo ík kan niet mennen en mijn paard heeft het al een jaar niet meer gedaan. Ik weet wel wat de uitgangshouding, gebruikshouding, dressuurhouding, het achenbachsysteem, het tuig, ed allemaal is en hoe het (ongeveer) moet zitten.
Nu zit ik met een paar vragen;
Ik heb twee mogelijkheden om het mennen te leren.
1. een mencursus volgen en mijn koetsiersbewijs halen..
2. mijn pony een weekje naar een héél ervaren persoon brengen die haar dan voor de kar zet (ik ga dan wel elke dag mee!) en waar ik later les van kan krijgen.
De kosten zijn ongeveer het zelfde maar wat denken jullie dat het beste is?
Hope heeft al een jaar niet meer voor de kar gestaan en met een mencursus moet ik dus zélf zorgen dat ze weer braaf gaat lopen en omdat ik geen men ervaring heb vind ik dit een beetje link.
Wat zouden jullie doen?
Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Thalita (dat ben ik, een vriendin van Linda