Wanneer vinden jullie een pirouette geslaagd?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifer_S

Wanneer vinden jullie een pirouette geslaagd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 15:59

Hallo,

Ik had even een vraagje. Ik ben met mijn shet redelijk bezig met VD. Met redelijk bedoel ik zo 1 keer in de week ofzo. Nu was ik enkele maandjes geleden aan de pirouette begonnen. We deden beiden ons uiterste best maar het wilde gewoon niet lukken. Geen probleem, ik heb het even aan de kant gezet en we hebben een andere oefening aangeleerd (buiging) wat wel zeer goed ging!

Nu ben ik sinds een weekje of 2 toch weer begonnen met de pirouette. En ja hij snapte het meteen! Met de longe eraan ging, met halstertouw alleen ging.

Zonder iets doet hij het ook, maar enkel als ik meedraai.

Nu was mijn vraag vinden jullie dit ook als pirouette tellen of zouden jullie je pony nog verder trainen tot hij het gewoon op commando en hulpen kan?

Groetjes, Jennifer

Six

Re: Wanneer vinden jullie een pirouette geslaagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:51

Ik zit ook met dit probleem..
Hoe doet het alleen als ík zelf een rondje om hem heb gelopen met de longe.
Ik blijf gewoon door trainen tot dat het vanzelf gaat. Haha!

Niet te veel achter elkaar trainen natuurlijk.
Rustig aan opbouwen en nog veel afwisseling tussen door. Lachen

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:00

Net zoals wat six zegt... Gewoon door trainen..

Alles heeft z`n tijd nodig.. Lachen En niet te lang doorhameren op 1 ding.. Gewoon ook lekker afwisselende dingen doen..

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 19:29

Nee doorhameren op 1 ding doe ik niet... Daar wordt die van mij alleen maar lastig van Ja

Maar ik was gewoon eens benieuwd... Normaal snapt hij alles wel heel snel, maar dit wil hij maar niet begrijpen Haha! Of hij probeert mij natuurlijk te vervelen, dat kan ook Schijnheilig

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:43

De mijne draait een rondje, ik blijf dan staan en geef alleen het commando, met mijn vinger een rondje draaien.

De andere shetten bij mij in de wei zijn beleerd door iemand anders, maar die zijn zo fanatiek met een rondje draaien dat ze zo over je heen lopen..

Maar is een pirouette ook specifiek rond de achterbenen draaien? Dus een rondje om zijn as?