Ga met de rest mee, vind het borsttuig inderdaad wel erg smal, is minder fijn trekken ook voor je pony 
Verder heb ik dus (ook vanwege wondjes/drukkingen bij 'overgevoelige ponyhuid') onder mijn borsttuig en schofttuig van die onderleggers, weet niet precies wat voor materiaal, maar in iedergeval ademend en drukverdelend, geen bont, meer soort van kunstofachtig iets (wie o wie helpt me even??)
maargoed, ik merk ook dat ze veel 'fijner' trekt, omdat het de druk beter verdeeld over haar borsttuig, nadeel is dus wel, ookal is het spul 'ademend' dat het wat grotere en bredere zweetplekken veroorzaakt, maar dat neem ik maar op de koop toe; ze zweet toch bijna nooit, maar vaak alleen onder het borst- en schofttuig.
Voordeel hieraan is dus ook nog het behoud van je leren tuig
het leer op de meest 'intensief gebruikte plekken' zoals borsttuig en schoftje, word nu niet meer zo vies door huidvet, zweet, zand e.d. de onderleggers zijn ook zeer makkelijk en handig met wat lauw water schoon te maken 
Misschien een idee voor onder je 'ideal' tuig?
moet zeggen dat ik dit tuig wel érg mooi vind, het staat hem ook supermooi
je borsttuig word dan toch een stukje breder, met betere drukverdeling.
Deze onderleggers zijn gewoon bij de betere ruiterspeciaalzaken etc. te koop, of via Letty, alleen zijn ze daar nogal 'prijzig', maargoed, da's algemeen bekend van Letty; goede kwaliteit, maar daar is de prijs ook naar