[AR] oefen mendurance?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rais

oefen mendurance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 12:08

We hebben gisteren een erg leuke rit gehad van de menvereniging, ongeveer 30 km. Uitgereden met een gemiddelde snelheid van 9km/h. Ik vroeg me af of er/en waar er oefen mendurance wedstrijden georganiseerd worden.
Het lijkt me erg leuk om een keer te kijken bij een mendurance wedstrijd en misschien een keer mee te doen namelijk met een eventuele oefen mendurance.
Heeft iemand hier informatie over of weet iemand informatie te vinden dan hoor ik dat graag.

A10

Re: oefen mendurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:55

Bij endurance mag je 3x (ofzo) in een officiele wedstrijd starten zonder startkaart. Je zou bij de KNHS eens na kunnen vragen of dat voor mendurance ook geldt.

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:04

Zover ik weet zijn er geen oefenmendurance dagen, er zijn sowieso nog niet veel mendurance wedstrijden. Maar je mag wel altijd hors concours starten. Ik zie twee wedstrijden op de KNHS kalender (Zelhem en Onstwedde in september, 30 en 33 km). In het vraagprogramma van Zelhem staat dat de minimum snelheid 6 km/uur voor ponies en 8 km/uur voor paarden is, dus dat haal je makkelijk. Hou er wel rekening mee dat bij een wedstrijd spanning om de hoek kijkt, en dat vraagt veel energie van koetsier en paard. Het criterium is niet alleen de gemiddelde snelheid, ook de conditie bij de finish bepaalt de uitslag. Je moet dus wel wat reserves hebben. Het proefreglement dat voor 2007 geldt staat op de site van deronline.
Veel plezier in ieder geval!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 16:43

Zoals Albertine al zei mag je 3x in de kennismakingsklasse starten, max. 1 keer per jaar. In deze klasse hoef je geen startkaart aan te vragen/lid te worden van de endurancevereniging, maar rijdt je verder onder dezelfde onstandigeheden als de klasse 1.
Op www.deronline.nl kan veel informatie vinden.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 21:35

bedankt voor jullie reacties, ik ga binnenkort even kijken naar alle info die er te vinden is.