barebackpad vraagje van een leek

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sharmila

barebackpad vraagje van een leek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 08:44

Misschien een hele stomme vraag hoor. Maar ik zie dus regelmatig in tijdschriften zo'n barebackpad, en dat lijkt me toch zo geweldig. Maar wat ik me dus afvraag, kan je hier ook stijgbeugels aan hangen??

Ik ga over op boomloos, omdat ik dat close contact gevoel prettiger vind. Vandaar dat ik die barebackpads ook zo super vind. Maar ja zonder stijgbeugels lig ik er zo naast.... Bloos

Britt

Re: barebackpad vraagje van een leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:47

Je kan er stijgbeugels aanhangen inderdaad maar er komt dan veel spanning te hangen op het punt waar het aan vast zit. Die druk wordt niet goed verdeeld dacht ik.
Dus het kan wel, maar of het slim is is een tweede.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:09

Een barebackpad is juist bedoeld om te leren zonder beugels en steun van een zadel te leren. Er zitten normaal GEEN beugels aan een barebackpad en ik raad je ook ten zeerste af om ze eraan te doen.

Als je er zo naast ligt, begin dan gewoon wat makkelijker, eerst alleen in stap en rustige draf, misschien met zitlessen aan de longe.

Zorg dat je zelf beter in balans komt, ipv je paard te belasten en jezelf in gevaar te brengen door met beugels aan een bbpad te rijden.

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 08:53

Er horen inderdaad geen stijgbeugels aan. Volgens mij had dat dan ook te maken met de drukplekken?
Ik merk door met een bbp te rijden, dat ik mijn zit beter ontwikkel.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 08:56

Volgens mij zitten die stijgbeugels er alleen maar op voor een soort schijngevoel van balans? Het is absoluut niet de bedoeling dat je ermee gaat lichtrijden e.d.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 09:03

Miryamk schreef:
Volgens mij zitten die stijgbeugels er alleen maar op voor een soort schijngevoel van balans? Het is absoluut niet de bedoeling dat je ermee gaat lichtrijden e.d.

Dat zeg je heel goed, SCHIJNGEVOEL van balans. Want als je werkelijk je de beugels even nodig hebt voor je balans, heb je er niets aan en is het zelfs gevaarlijk.

Kijk ook eens op de site in mijn onderschrift, daar staat nog meer info over het hoe-en-waarom van barebackpads.

joyca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 23:40

het is meer dat je zelf het idee hebt dat je steviger zit, en mocht er in het begin iets fout gaan dan kun je daarop een beetje steunen. Maar ze zijn bedoeld zonder beugels ja.

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 06:01

als er beugels aan hangen dan gebruik je het ook .... dan kun je beter net als ik zelf een maken met een beugel (handvat)voor op , dan kun je bij twijfel altijd effetjes je vast houden ....

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 10:54

Probeer eens een anti-rol singel, daar zit een stevig 'handvat' bovenop. Met een shabrakje eronder, heb je een prima alternatief voor de bbpad.