Nou in iedergeval bedankt! Maar gelukkig ging het gister al stukken beter! Ik kreeg hem op de linkerhand! Wel na wat moeite maar het is me gelukt. Zijn grote truc, is het naar achteren lopen wanneer je m van je af wil laten lopen. Ik hoef dan alleen maar al met mn hand richting zn kont te gaan en hij loopt al in zn achteruit. Ook is hij enigzins wat bang van de longeerzweep dus hier werkte ik al vanaf dag 2 niet meer mee. Gister heb ik m er dan toch maar bij gehaald en hem kennis laten maken met de zweep, dmv over zn voorhoofd halen door naar zn hals over zn rug en langzaam zn kont. Heb me paard toen wat korter bij me gehouden en kleine constante tikjes tegen de achterkant van zn kont gegeven (zonder dat ik m echt moest slaan). Hierop wilde hij uiteindelijk naar voren! en bleef netjes zn rondje lopen, wel met een aantal pogingen tot stoppen en achteruit lopen. Maar dit ben ik blijven herhalen en uiteindelijk had hij t door!
Ook begint hij uiteindelijk te begrijpen dat ik m geen pijn wil doen met die zweep...
Dus al met al gaan we de goede kant op!