[AR] Menverenigingen in Loenen en omgeving

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

polly2

Menverenigingen in Loenen en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 11:41

Ik had dit topic geplaatst:

viewtopic.php?f=158&t=768474&hilit=

En ik heb al heel wat reacties (vooral via Peebee) gehad.
Maar over het mennen nog erg weinig.

ik zou graag willen weten welke menverenigingen er in Loenen en omgeving zijn.

En of daar ook gericht dressuurles gegeven wordt. Hoe de accomodatie er uit ziet. Welke instructeurs zijn er. Welke activiteiten worden er georganiseerd. Hoeveel leden, is het gezellig etc..

Kortom, alles wat je maar kwijt wilt.
En...hoe is het met de menroutes gesteld in die omgeving?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

ZEJA

Re: Menverenigingen in Loenen en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 12:19

Probeer een Arend-Jan Hammink te bellen.

Hij woont in Loenen en geeft men les.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 12:56

Er zit wel een menvereniging. Ik heb daar wel eens mee gedaan aan een rit van de plaatselijke menvereniging. Volgens mij was Arend-Jan daar lid van want ik was door hem uitgenodigd mee te gaan.
Hij geeft trouwens ook goed prive les. Ik heb een paar lesjes van hem gehad en veel van op gestoken.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 13:43

ardo_iggy schreef:
Probeer een Arend-Jan Hammink te bellen.

Hij woont in Loenen en geeft men les.

Dat is mijn collega! Haha! Die ken ik dus goed!

Hij heeft me wel wat verteld. Maar dat komt vanuit het "hamminkperspectief". Dus erg gericht op marathons ed.
Mijn man wil dressuurmatig graag verder. Hij wil ZZ worden in de dressuur (is nu M startgerechtigd).
Dus ik ben nu vooral op zoek naar meningen en ervaringen van mensen die de menverenigingen ook kennen.
En wat dressuur betreft kon AJ me niet echt verder helpen. Hij is wel lid, zei hij, maar niet meer dusdanig actief dat hij precies weet waar de verenigingen zich mee bezig houden.

Maarre....bedankt voor de tip! Knipoog

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:48

Dan kom je met een vereniging ook niet veel verder denk ik. Ik zou dan toch maar naar een prive instruktie gaan. Misschien Tergouw in Beekbergen?

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 13:55

Napie schreef:
Dan kom je met een vereniging ook niet veel verder denk ik. Ik zou dan toch maar naar een prive instruktie gaan. Misschien Tergouw in Beekbergen?

Okay...weet je daar wat meer over?
Mijn man zit nu bij een vereniging, waar ze een aparte dressuurgroep hebben met instructie van Jaap Boom en nog een instructeur (weet de naam zo even niet) en daar krijgen ze op eigen niveau les. Maar zoiets is in Loenen dus niet begrijp ik?
We maken ook een bak bij huis, dus hij zou ook wel privé instructie kunnen krijgen. Wie zitten daar voor dressuur dan in de buurt?
Maar we willen in ieder geval ook lid van verenigingen worden en daar wel lessen volgen, om mensen te leren kennen en voor de gezelligheid.
het leek ons zo fijn, als we het konden combineren, zoals nu ook het geval is....

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:49

Vraag anders eens een top dressuurruiter/instructeur eens om te helpen.
Wanneer je zelf de basis weet kan deze vaak goede aanwijzingen geven. Als je een beetje kunt mennen kun je zelf eea wel omzetten.
Verder woon Martin Elders ook daar in de buurt.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 23:46

BlackDevils schreef:
Vraag anders eens een top dressuurruiter/instructeur eens om te helpen.
Wanneer je zelf de basis weet kan deze vaak goede aanwijzingen geven. Als je een beetje kunt mennen kun je zelf eea wel omzetten.
Verder woon Martin Elders ook daar in de buurt.

Ik heb vandaag gehoord dat Martin Elders onze achterbuurman wordt...maar dat hij gaat verhuizen.....

En inderdaad een topinstructeur zou goed kunnen helpen, maar we vinden een verenigingsles ook belangrijk, om een beetje in te burgeren in de nieuwe omgeving.
Nu krijgen we allebei op goed niveau les op de vereniging, in kleine groepen (ik onder het zadel, mijn man mennendressuur).
En het leek ons fijn als we de gezelligheid van een verenigingsles met het leerzame konden combineren, net als dat we dat nu hebben.

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 00:11

De Kromme Zweppe zit rond Ugchelen en had vroeger ook altijd lessen, misschien is dat wat? Er is ook nog een vereniging rondom Brummen, de IJsselmenners, maar die zijn meer van de ritten en ringsteken.
Misschien kan Henk Garrits (Klarenbeek) je verder helpen met dressuur, en anders inderdaad Riant. En je kunt ook een instructeur zoeken die onder zadel les geeft, dat werkt ook vaak goed. En Hans Heus geeft ook goed les, zit daar ook in de buurt.

Succes!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 11:32

Marmot schreef:
De Kromme Zweppe zit rond Ugchelen en had vroeger ook altijd lessen, misschien is dat wat? Er is ook nog een vereniging rondom Brummen, de IJsselmenners, maar die zijn meer van de ritten en ringsteken.
Misschien kan Henk Garrits (Klarenbeek) je verder helpen met dressuur, en anders inderdaad Riant. En je kunt ook een instructeur zoeken die onder zadel les geeft, dat werkt ook vaak goed. En Hans Heus geeft ook goed les, zit daar ook in de buurt.

Succes!

Dank je wel!

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:23

Bestaat de Markemenners niet meer?

Ik dacht altijd dat Hammink daar ook bij zat...
Maar dat is voglens mij wel een beetje de Loenense Club.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:51

AJ lest tegenwoordig zelf bij het Apeldoorns Gerij. Die lessen zijn in de Oranjehal aan de oude Zwolseweg, volgens mij volledig dressuurgericht, wel een eind rijden met paard en koets vanuit Loenen. Er moet in Eerbeek ook een menvereniging zijn, maar de naam daarvan weet ik zo niet...Zijn dat de Markemenners Miranda? Volgens mij zijn die ook niet meer echt actief. Loenen heeft alleen de ponyclub!
Martin Elders staat trouwens inderdaad op het punt Loenen te verlaten. Als je echt op hoog niveau les wilt hebben, zou ik het proberen bij Riant in Beekbergen.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:08

JA idd Aj les bij ons op apeldoorns gerij
Maar is idd ver als je met koets en al hier heen moet rijden

idd als je hoog niveau les wil mischien riant want maar daar betaal je ook wel wat voor Lachen

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 19:20

miriamrocky schreef:
JA idd Aj les bij ons op apeldoorns gerij
Maar is idd ver als je met koets en al hier heen moet rijden

idd als je hoog niveau les wil mischien riant want maar daar betaal je ook wel wat voor Lachen

Ik hoorde dit weekend dat er bij Riant geen les meer wordt gegeven op het moment. Jammer...want eigenlijk leek ons dat wel wat. Maar is het waar?
Wie geeft daar les? Alfred Beekman?

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:23

Riant geeft volgens mij wel prive les in het mennen tegen hooge prijzen

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 19:47

miriamrocky schreef:
Riant geeft volgens mij wel prive les in het mennen tegen hooge prijzen

Wat vind jij hoge prijzen?

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:52

Nou ik betaal soms 65 euro voor 45 minuten bij iemand dus zal raint wel duurder zijn
maar gewoon is bellen dan weet je zekker

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 18:35

miriamrocky schreef:
Nou ik betaal soms 65 euro voor 45 minuten bij iemand dus zal raint wel duurder zijn
maar gewoon is bellen dan weet je zekker

Dat zijn hoge prijzen inderdaad. Ik betaal nu 25 euro voor officieel een half uur...maar dat loopt altijd uit, want ze is zo fanatiek!