Pommel niet breed genoeg Barefoot Cheyenne

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Pommel niet breed genoeg Barefoot Cheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 23:09

Hoi,

Ik heb deze week een testzadel van Barefoot, de Cheyenne maat 2 in huis.
Nu heb ik vandaag iemand er naar laten kijken die wel veel ervaring heeft met zadels passen en kijken enzo,
we hebben de pommel eruit gehaald om te kijken hoe deze over de schoft lag op de rug,
deze bleek dus lang niet breed genoeg te zijn, want alles sloot helemaal niet mooi aan.

Nu kan ik dit zadel dus nog de hele week testen, maar als ik er zelf een aan zou schaffen kan dat niet met deze pommel,
dan krijg ik zeker weten drukplekken, en dat is wat ik juist wil voorkomen.

De meneer waar ik het testzadel vandaan heb in Beilen, vertelde me dat er ook een flexibele Pommel was,
ik heb deze gezien en het was een soort kussen, helemaal zacht enzo.

Ik heb deze dus niet mee mogen nemen om te testen en vraag nu om jullie ervaringen,
ik ben namelijk bang dat het zadel door deze flexibele pommel niet ruim genoeg meer ligt op de schoft,
of dat het zadel gaat kantelen..

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

pmarena

Re: Pommel niet breed genoeg Barefoot Cheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 08:27

Sietske van Singlefooters en ook wat bokkers gebruiken zachte vulling in hun pommel. Ikzelf heb het wel eens geprobeerd (gewoon los spul) maar vond het niks.

Maar degenen die er echt mee rijden zijn er dolenthousiast over , flink bolle Fjorden / Tinkers / Haffies enzo Lachen

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:17

Ik rij zelf inderdaad met zachte vulling (schapenwol) in de pommel. Bij mij bevalt dat goed.
Ik had het idee dat de pommel net iets druk gaf, wat mijn paard niet prettig vond.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 13:43

je hebt toch ook een extra brede pommel?

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:11