[AR] Doerak + Mythos in tweespan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stado

Doerak + Mythos in tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 09:49

Omdat doerak zo moeilijk doet voor de wagen (lees: alleen maar rechtsom willen en in paniek raken als we linksom gaan), heb ik gister de hulp in geroepen van *Elien*, een collega-spikkelmenner :mrgreen:. Zij kwam met haar ruin Mythos, om te kijken of doerak dan wél linksom zou willen.
De kennismaking verliep nogal 'opgewonden', maar uiteindelijk stonden de heren dan naast elkaar voor de wagen. Doerak leek nog kleiner dan hij al is naast de 94 cm hoge mythos. Goed, opweg dan maar. Met een hoop gespring en gesteiger van doeraks kant reden we het pad uit. Arme mythos werd alle kanten op geduwd, maar bleef wel braaf voorwaarts lopen. Uiteindelijk werd doerak rustiger. In eerste instantie was het linksom nog steeds een probleem. Dus besloten we doerak eerst maar een beetje moe te laten lopen. Doerak trok de kar in zijn eentje, omdat hij persé voor mythos wilde lopen, dus na een klein rondje was hij al moe genoeg. Een aantal voltes linksom volgde. In eerste instantie compleet zonder stelling (waardoor we begonnen te denken aan een fysiek probleem bij doerak), maar na een tijdje begon hij toch iets makkelijker linksom te buigen. We hebben afgesloten met een paniekvrije linkse volte.
Doerak en ik zijn er nog lang niet, maar dit was in elk geval weer even een duwtje in de goede richting.

Doerak en Mythos (doerak staat links):
Afbeelding

Zie dat beentje van doerak 8)
Afbeelding

xElienx

Re: Doerak + Mythos in tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:07

haha, *de patsers*
(het is trouwens xElienx i.p.v. *Elien*)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 23:48

Hebben jullie ook een foto gemaakt van de voorkant, dus waar je de wagen ook op ziet?

En Elien, je bent vast reuzetrots op Mythos!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:21

Ziet er leuk uit hoor, en wat een hoogteverschil!
Gelukkig dat hiermee het probleem van Doerak zo is opgelost en dat het geen fysiek probleem is. Mythos is wel erg veelzijdig geloof ik!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:10

ik ben inderdaad heel trots op hem. ik begin er steeds meer achter te komen hoe veelzijdig hij is. je kunt hem echt overal neerzetten: enkelspan, 2-span , klavertje, tandem, 4-span, voor, achter, links, rechts, het maakt hem allemaal niks uit, hij loopt overal even goed. daarnaast is het ook nog een allermansvriendje. Hij heeft echt nog nooit een pony gebeten of getrapt. hij vind echt iedereen lief!

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:44

waaaauuwiee, Tjarda! Wat gaaf, en de wagen was prima te trekken? Tong uitsteken Tong uitsteken Dat andere paardje is ook echt heeeel gaaf! Ik hoop dat ik me ooit ook nog eens een spikkelmenner mag noemen Tong uitsteken Ik heb er alle vertrouwen in dat je je draakjes er onwijs stoer voor krijgt.

Stado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 22:58

Krips schreef:
waaaauuwiee, Tjarda! Wat gaaf, en de wagen was prima te trekken? Tong uitsteken Tong uitsteken Dat andere paardje is ook echt heeeel gaaf! Ik hoop dat ik me ooit ook nog eens een spikkelmenner mag noemen Tong uitsteken Ik heb er alle vertrouwen in dat je je draakjes er onwijs stoer voor krijgt.

Ja, met z'n tweetjes was het geen enkel probleem!! Haha!
En voor jou duurt het nog maar 3 jaartjes joh Clown Dan is madame groot genoeg. Kan ze samen met haar grote broer in het span!!

MineBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:34

aaah leuk!

2 kleintjes

Tyrza_ws

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:34

AAA Leuk tjarda!