Ene dag luisteren, andere dag niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dess

Ene dag luisteren, andere dag niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 20:48

Hallo,
Mijn vzpony is nogal eigenweis, en voetje geven kan ze wel.. maar soms is ze echt te eigenwijs om het te doen. Dan moet ik haar voetje weer optillen, maar ik ben npog meer net begonnen, dus is het dan raar dan ze het de volgende dag dan weer niet doet? Enne ik heb haar ook geleert met haar hoofd tussen haar benen (kweetniet hoe het heet) En dan hou ik een hadnje bix onder haar bui k en dan gaatvzij daar met haar hoofd onder, een soort beugen(kan et niet goed uitleggen) Maar is dat niet slecht voor haar om dat te doen? Sorrt voor al die vragen, maar ik ben nog maar net begonnen met Vrijheids Dressuuur.

Xx DeSs
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 14-05-07 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast

Dess

Re: Lees ff please

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 20:52

Ik las net dat ze haar nek kan breken als ze haar hoofd zo heeft Gaaaap Maar ik zie het heel vaak op plaatjes. Ik denk dat ik maar zo een VD boek moetgaan kopen Tong uitsteken

ryssenspeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 06:51

ik weet precies wat je doet met dat buigen...
zo doe ik het zelf ook alleen niet met biks...
volgens mij is het niet echt slecht hoor

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 07:05

Ten eerste moet je niet belonen met voer...
Ten tweede, ik kan vanuit hier niet zien hoe je haar laat buigen.
Ten derde
Citaat:
maar soms is ze echt te eigenwijs om het te doen. Dan moet ik haar voetje weer optillen, maar ik ben npog meer net begonnen, dus is het dan raar dan ze het de volgende dag dan weer niet doet?
Waar ben je in vredesnaam mee bezig?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 07:17

Ik vraag me ook af wat je nu aan het doen bent ja. Als je niet weet waar je mee bezig bent moet je het niet doen, leer eerst eens wat dingen van mensen die je kunnen helpen, en lees een aantal boeken door. Niet zomaar aanpappen!

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 16:44

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 16:46

Je zegt zelf dat je nog maar net begonnen bent. Dus ik zou zeggen: Heb geduld.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 16:49

Je hebt al een pony? En je hebt nu ook een topic om te vragen of je niet te groot bent met 1.64 voor een shet?

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 16:49

Ik beloon zelf ook altijd met wat lekkers, dat kan best als je met een clicker werkt oid. Op een verantwoordelijke manier dus, om bedelen te voorkomen.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 16:51

Maar jou pony is nog maar 1 jaar, en VD is v.a. 2,5 jr. Eerst beginnen met basis; stap, halt. Geen rare fratsen met buigingen uithalen...
edit: @cyntje: ja klopt, dat andere topic is ook van haar.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 16:59

Cyntje schreef:
Je hebt al een pony? En je hebt nu ook een topic om te vragen of je niet te groot bent met 1.64 voor een shet?

Nee een verzorgpony

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 17:00

Dniesjj117 schreef:
Maar jou pony is nog maar 1 jaar, en VD is v.a. 2,5 jr. Eerst beginnen met basis; stap, halt. Geen rare fratsen met buigingen uithalen...
edit: @cyntje: ja klopt, dat andere topic is ook van haar.

Mijn verzorgpony is al 9 jaar Tong uitsteken

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 17:07

O Tong uitsteken En wat vinden de eigenaars er dan van hoe je het doet? (ik neem maar even aan dat zij weten wat je doet). Vinden zij dat je het op een goede manier doet en kunnen ze je eventueel helpen? En dingen leren op een goede manier te doen?

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:23

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 20:06

Dniesjj117 schreef:
O Tong uitsteken En wat vinden de eigenaars er dan van hoe je het doet? (ik neem maar even aan dat zij weten wat je doet). Vinden zij dat je het op een goede manier doet en kunnen ze je eventueel helpen? En dingen leren op een goede manier te doen?

Nou , die eigenaar die is er nooit, eigelijk is destiny dus van me zelf. Ik mag doen wat ik wil.Voetje geven mag sowieso wel, Maar dat beugen heb ik 1 x gedaan,, vertel het de eigenaar wel hoor whhaa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:00

Dess schreef:
Dniesjj117 schreef:

Nou , die eigenaar die is er nooit, eigelijk is destiny dus van me zelf. Ik mag doen wat ik wil.Voetje geven mag sowieso wel, Maar dat beugen heb ik 1 x gedaan,, vertel het de eigenaar wel hoor whhaa

Je verzorgpony blijft van de eigenaar Knipoog

Maargoed, ik zou niet zelf wat aan gaan klooien met VD als ik jou was. Zoek hulp bij iemand die er verstand van heeft Knipoog

lautjuh85

Re: Ene dag luisteren, andere dag niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:53

Hey eline,

Ik denk niet dat Yvonne hier zo blij mee is wat je allemaal doet. Met dat buigen kan je een pony flink bezeren als je niet weet wat je doet.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:27

LilianR schreef:
http://www.paardnatuurlijk.nl/weetjes/index.htm

En dan bij leren en belonen. Knipoog

Lees dit is goed. Knipoog

Uiteraard, alles wat op die site staat klopt...

Goed, ik heb er even doorheen gelezen maar ik ken hun standpunt wel. Ben het er echter totaal niet mee eens... Want ehm, als gras overal groeit, waarom gaan er dan soms paarden dood van de honger? Waarom zouden paarden dan boomschors of zeewier eten? Waarom kruipen paarden onder de omheining door om aan voedsel te komen? Maw, paarden doen juist evengoed heel veel moeite voor hun eten.

Dominantie? Is het niet juist de leider van de kudde die de paarden naar de grazige weides brengt? Die zorgt voor voldoende voedsel voor alle kudde leden? Juist met voedsel kun je dominantie aangeven, want jij bepaalt wanneer er gegeten wordt. En daar zit hem de kneep, veel mensen geven een schooiend paard voer. Maar zolang jij de macht over het voer houdt en bepaalt wanneer er gegeten wordt zit het ok met de dominantieverhouding.