Mijn hengst mij laten accepteren ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Corellaa

Mijn hengst mij laten accepteren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 16:17

Hallo!

ik ben mijn 3 jarige hengst aan het inrijden, graag willen wij deze hengst houden omdat verschillende topruiters hier wel toekomst in zien, we willen dus ook graag hem laten uitkomen op keuringen..
tot nu toe heeft hij nog steeds respect voor mij, en mijn stem.. meer is niet nodig.
ik wil dit graag zo houden, mocht hij meer ''hengst'' gaan worden kan ik met vrijheidsdressuur dan zijn respect behouden?

bedankt!

Bino_Pino

Re: Mijn hengst mij laten accepteren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 10:46

misschien wel..
ja kan altijd proberen Lachen zo weet hij toch wel dat jij hém dingen leert Knipoog proberen waard ja Lachen
zou dan wel al beginnen voor hij meer hengst zou worden Knipoog
Als hij nu nog braaf is, probeer hem dan zoveel mogelijk tussen andere paarden te houden in de piste (daarom niet op wei Knipoog )

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:07

Respect behoud je met opvoeding en consequent zijn, niet met VD. Je moet eerst een goed opgevoed paard hebben voor je VD kan doen en niet hopen dat je met VD je paard opvoedt. VD is uiteraard wel heel leuk om te doen met je paard ter afwisseling op het andere werk.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 17:52

Oke.. Lachen hij is idd goed opgevoed en ben erg consequent hierin (andere mensen die hem in de hand hebben ook)
Zal paar keer per week VD met m doen voor afwisseling idd Lachen

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:24

met grondwerk maak je meer indruk op je paard. dat is echt om de overhand te krijgen en te houden en om een goede band met je paard te krijgen.